جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنندج گفت: مسئولان و دولتمردان وظیفه دارند که مشکلات نسل جوان جامعه را شناسایی و نسبت به حل درست و واقعی آنها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: در هر کشوری جوانان به عنوان محور توسعه شناخته می‌شوند، بنابراین باید نیازهای ابتدایی جوانان همانند شغل و مسکن را برای آنها مهیا کرد.

امام جمعه سنندج افزود: مسئولان وظیفه دارند مشکلات نسل جوان جامعه را شناسایی و نسبت به حل درست و واقعی آنها اقدام کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: طبق آمار جمعیت کشور در حال پیر شدن است و بسیاری از عوامل همانند کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ فرزندآوری و مهم‌تر از آن وجود مشکلات اقتصادی در این موضوع دخیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات جوانان آینده کشور را تضمین می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران دارای ظرفیت های بسیاری هستند و می‌توان با استفاده از این داشته‌ها، آینده خوبی را برای مردم و نسل جوان رقم زد.

ماموستا رستمی با انتقاد از کسانی که کردستان را استان محروم می‌دانند، اظهار کرد: کردستان از لحاظ معادن طبیعی و جاذبه‌های گردشگری جزو مناطق بکر و ثروتمند ایران محسوب می‌شود، ولی باید اذعان کرد که مشکلاتی در این استان وجود دارد که باید آنها را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

امام جمعه سنندج یادآور شد: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت‌های اجناس و لوازم خانگی و کالاهای اساسی بودیم که این خود فشار بسیاری بر مردم وارد می کند، بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید این وضعیت را سریعاً کنترل کنند.

وی به برخی از مشکلات استان کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعد از سالیان متمادی هنوز مشکل جاده سنندج ـ مریوان کماکان باقی است، لذا از مسئولان مربوطه درخواست داریم برای کاهش حوادث رانندگی در این محور کار را آغاز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha