پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/  آخرین نمازجمعه امسال برازجان از قاب دوربین

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: علی‌رغم تصویب و ابلاغ قانون جمعیت و جوانی، متاسفانه هم در اطلاع رسانی به مردم کم کاری شده و هم در پرداخت تسهیلات، بانک‌ها خوب عمل نمی‌کنند و بعضاً تعلل و کم کاری دارند و زوج‌های جوان را سرگردان و نگران می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه برازجان با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: خصوصیت بزرگ خاندان عصمت و طهارت، اسوه ‌بودن ایشان و قابلیت الگوبرداری از آن حضرات برای داشتن حیات انسانی و طی مسیر هدف خلقت است.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت، بیان کرد: جمعیت، از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌ها است که وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: فرصت پنجره جمعیتی، فرصتی چندساله است که باید از آن برای افزایش جمعیت و درگیر نشدن در چاله جمعیتی استفاده کرد.

حجت الاسلام مصلح با اعلام اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید در برنامه هفتم به نرخ میانگین ۲.۵ فرزند برسیم، گفت: اگر بخواهیم به الگوی ۲.۵ فرزند برسیم باید خانواده‌های چهار فرزندی و بیشتر که فرزندان آنها زیر ۲۰ سال باشند را حمایت کنیم و آن را به عنوان الگوی تراز معرفی کنیم.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف در طرح جوانی جمعیت، پایین آوردن سن ازدواج است، ابراز کرد: بسیاری از جوانان ما هنگامی که با اصل موضوع ازدواج کنار می‌آیند تا به فرد مناسب برسند، به طور میانگین چهار یا پنج سال طول می‌کشد، این ربطی به مشکلات معیشتی و موانع دیگر ندارد.

وی افزود: مشکل اینجا است که جوانان ما فرد مناسب ازدواج را پیدا کند و اگر ما بتوانیم با توسعه مراکز همسریابی به جوانان برای پیدا کردن فرد مناسب خود کمک کنیم این فاصله را کاهش داده و در نتیجه سن ازدواج پایین می‌آید.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: در همین جا لازم به یادآوری است که علی‌رغم تصویب و ابلاغ قانون جمعیت و جوانی، متاسفانه هم در اطلاع رسانی به مردم کم کاری شده و هم در پرداخت تسهیلات، بانک‌ها خوب عمل نمی‌کنند و بعضاً تعلل و کم کاری دارند و زوج‌های جوان را سرگردان و نگران می‌کنند.

وی درباره روز بهره‌وری و بهینه سازی مصرف، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، در حقیقت در عرصه جهاد اقتصادی، هدفی متوسط ولی مهم را نشانه‌گذاری کردند، این هدف متوسط (مهار تورم، رشد تولید) هدف و غایتی دارد، که همانا «رشد اقتصادی» است که نزدیک به یک دهه است مقام معظم رهبری بر آن پافشاری دارند.

امام جمعه برازجان افزود: در بسیاری از سخنرانی‌های رهبر حکیم انقلاب، شاهد تذکرات و تأکیدات ایشان در خصوص پرهیز و مبارزه با اسراف، حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از تجملات، جلوگیری از ولخرجی و ریخت و پاش‌ها و تضییع اموال جامعه، همت مضاعف و کار مضاعف، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود کشور و ارتقای بهره‌وری بوده‌ و هستیم.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: تمام این دغدغه‌های پدرانه مقام معظم رهبری که مبتنی بر فرهنگ اسلامی «المؤمنُ قَلیلُ المؤونةِ کَثیر المَعُونةِ» (مؤمن کم‌خرج و پرفائده است)، گویای این واقعیت است که تلاش همه ما اعم از دولت و ملت در مسیر بهره‌وری، باید تلاشی چند برابر باشد و این وضعیت، وضعیت چندان مطلوبی نیست.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت ایثار و پیروزی، عنوان کرد: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد کرد و رژیم صدام پس از تحمل این شکست، در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

حجت الاسلام مصلح افزود: آزادی خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، بلکه این پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد بود و در واقع از آزادی خرمشهر به عنوان پایان توهم دشمنانی می‌توان یاد کرد که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام دل بسته بودند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ سازش و تسلیم، از هزینه‌ مقاومت بیشتر است، یادآور شد: مقاومت یک امر ممکن است، درست نقطه‌ مقابل فکرِ غلط کسانی‌ که می‌گویند مقاومت فایده‌ای ندارد.

امام جمعه برازجان با اشاره به تهاجم ترکیبی دشمن برای زمین زدن نظام اسلامی، گفت: امروز جبهه دشمن به یک تهاجم ترکیبی دست زده، یعنی جنبه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای، دیپلماسی و از همه جهت یک حمله ترکیبی دسته جمعی را شروع کرده‌اند.

وی بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در مقابل تهاجم فرهنگی باید کار ابتکاری کنیم، موضع اثباتی، تهاجمی و حرکت صحیح باید داشته باشیم، در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین، زشت‌ترین و خسارت‌بارترین کار، انفعال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha