یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ولی صمصامی

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: فتح خرمشهر به ما آموخت که هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه تسلیم در برابر دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: یکی از خصوصیات بزرگ خاندان عصمت و طهارت(ع) الگو بودن ایشان است.

وی، عالمه، عاقله و عارفه و بصیر بودن را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س) برشمرد و افزود: در مواجهه با فتنه‌ها که حق و باطل با هم آمیخته می‌شود، تنها اهل بصیرت می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

امام جمعه وحدتیه با اشاره به مجاهدت‌های حضرت معصومه(س)، بیان کرد: ویژگی بارز دیگر حضرت معصومه(س)، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان است.

وی با بیان اینکه جمعیت یکی از مؤلفه‌های قطعی امنیت ملی و اقتدار کشور است، عنوان کرد: از بُعد سیاسی و امنیتی، توان نظامی و قدرت بازدارندگی هر کشور به جمعیت آن بستگی دارد.

حجت الاسلام صمصامی تأکید کرد:جمعیت جوان در رویارویی با بحران‌های سیاسی و امنیتی به سرعت می‌تواند نیروهای خود را بسیج کند، ولی جامعه سالمند در این بحران‌ها ریسک پذیری کمتر و محافظه کاری بالاتری دارد.

وی یادآور شد: در حوزه امنیتی نیز میزان تراکم جمعیت در مناطق مختلف کشور، از جمله مناطق روستایی و مرزی و توزیع جمعیتی متقارن و متناسب با ظرفیت‌های جغرافیایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه وحدتیه یکی از راهکارهای برون رفت از بحران جمعیت را حمایت‌های قانونی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از مادران، افزایش ۲۵ درصدی تسهیلات مسکن، تخصیص وام ودیعه خرید یا ساخت مسکن، کاهش عوارض ساخت و ساز و تسهیلات قرض الحسنه بخشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی با گرامیداشت حماسه سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر، عنوان کرد: فتح خرمشهر به ما آموخت که هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه تسلیم شدن در برابر دشمن است.

امام جمعه وحدتیه با بیان اینکه ملت ما در حال گذر از یک پیچ تاریخی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم از این پیچ گذر کنیم و به موفقیت برسیم، باید آگاهی‌های سیاسی خود را به‌روز کنیم.

وی افزود: ملتی که قدرت تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و فرامنطقه را نداشته باشد، نمی‌تواند به سلامت از این پیچ تاریخی عبور کند و عزتمندی آینده کشور خود را تضمین کند.

حجت الاسلام صمصامی یادآور شد: موضوع مهمی که برای گذر از این پیچ تاریخی اهمیت دارد، تحلیل درست هزینه مقاومت و تسلیم در برابر دشمن است.

وی ابراز کرد: مقاومت و تسلیم شدن هر دو هزینه دارد، اما در مصاف با دشمن، هزینه مقاومت به مراتب کمتر از تسلیم شدن است.

امام جمعه وحدتیه افزود: اعتقاد به این مطلب، خود نهایت عقلانیت در عملکرد سیاسی است و این نکته مهمی است که ما برای امروزمان باید از فتح خرمشهر درس بیاموزیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha