شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: از راهبردهای دولت برای تشویق زوجین به فرزندآوری، اعطای وام فرزندآوری است که متأسفانه بعد از آنکه بچه به دنیا می‌آید، پدر آنقدر برای گرفتن این وام از این بانک به آن بانک می‌دود که آخر هم از گرفتن وام پشیمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان این که هدف از ازدواج، رسیدن به آرامش و تکثیر نسل است، اظهار داشت: از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع)، هدف از ازدواج رسیدن به دو نیاز فطری انسان است که خداوند تبارک و تعالی در وجود آنها قرار داده، و بدون ازدواج نیز این نیاز فطری انسان تأمین نخواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ازدواج از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع)، تکثیر نسل است، در این خصوص روایات متعددی از پیغمبر(ع) و ائمه‌ اطهار(ع) نقل شده است.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مداحان فرمودند: «این مسائل بایستی ترویج بشود، ازدواج به‌هنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است، فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است که بایستی انجام بگیرد، هر دوی اینها، هم ازدواج زودهنگام و به‌هنگام، و هم تکثیر نسل، جزو نیازهای حیاتی امروز و فردای کشور است.»

وی گفت: از راهبردهای دولت برای تشویق زوجین به فرزندآوری، اعطای وام فرزندآوری است که متأسفانه بعد از آنکه بچه به دنیا می‌آید، پدر آنقدر برای گرفتن این وام از این بانک به آن بانک می‌دود که آخر هم از گرفتن وام پشیمان می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه خداوند روزی رسان است و بچه را به هیچ وجه گرسنه و عریان نخواهد گذاشت، گفت: بانک‌ها دادن وام‌های ازدواج و فرزندآوری را اینقدر به تأخیر نیندازند و یقینا به خاطر این کارشان که مردم را سرگردان می‌کنند در روز قیامت در پیشگاه خداوند مؤاخذه خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سوم خرداد روز ایثار و مقاومت در مقابل سلطه‌گران است، خاطرنشان کرد: سوم خردادماه، روز ایثار و مقاومت و یادآور حماسه جاودانه‌ آزادی خرمشهر است و در این روز بود که رزمندگان اسلام توانستند با فرهنگ بسیجی و مقاومت، متجاوزین رژیم بعث عراق از این شهر بیرون کند.

امام جمعه ماکو یادآور شد: امروز ملت ایران، با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت است که توانسته در مقابل سلطه‌گران و مستکبرین جهان بایستد.

وی تصریح کرد حضرت امام(ره) در پایان جنگ فرمودند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توانید اسلام را فاتح جهان کنید، شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده و انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست.»

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و فرمودند: «دهه‌های آینده، دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آنرا هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است، نزدیک کنید.»

حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: امروز شاهد هستیم که این فرهنگ بسیجی در کشورهای اسلامی شکل می‌گیرد. جبهه مقاومت با فرهنگ بسیجی در عراق و سوریه شکل گرفت و آنها توانستند با این فرهنگ، تروریست‌های تکفیری را از کشور خود بیرون کنند و جبهه‌ مقاومت با فرهنگ بسیجی در لبنان و فلسطین به‌وجود آمد، آنها با این فرهنگ توانستند در مقابل تروریست دولتی، یعنی رژیم صهیونیستی بایستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رژیم‌ صهیونیستی تلاش دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای، خود را پیروز جنگ پنج روزه اخیر نشان دهد، در حالی که اوضاع و احوال داخلی فلسطین اشغالی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد و برای بار دیگر این فرهنگ بسیجی است که مردم فلسطین را پیروز میدان جنگ پنج روزه کرده است، از سرگیری تظاهرات و تجمعات شبانه بر علیه نتانیاهو نیز دلیل این ادعاست.

امام جمعه ماکو بیان کرد: امروز این فرهنگ مقاومت است که به‌جان استکبار جهانی رعب و وحشت انداخته، آنها از این می‌ترسند که این فرهنگ به سایر کشورهای اسلامی نیز نفوذ کند و منافع آنها در کل جهان به خطر بیفتد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha