دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاطمه بیگی

حوزه / رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس، با تأکید بر ناشناخته بودن ابعاد قانون جمعیت و حمایت از خانواده برای مردم، گفت: هنوز ابعاد این قانون برای مردم و مسئولان و نخبگان شناخته نشده و بسیاری از مواد قانون برای مردم ناشناخته است، به همین دلیل مردم نیز حق خود را مطالبه نمی‌کنند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فاطمه محمدبیگی شب گذشته در نشست با اهالی رسانه و خبرنگاران که با موضوع جمعیت و فرزند آوری به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس برای حمایت از قانون جمعیت، اظهار داشت: نمایندگان مجلس تمام قد برای اجرای این قانون ایستاده‌اند و نظارت می‌کنند و در مجلس چند ساختار برای این قانون تدارک دیده شده است.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس با بیان اینکه کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در این باره فعال است، گفت: با تشکیل فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده یک گام برای پشتیبانی و حمایت از این قانون در مجلس برداشته شده و نشست‌های متعدد با وزرا، مسئولین، مردم و دولت در فراکسیون انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار فراکسیون، تبلیغ، ترویج و کمک به اجرای این قانون است، خاطرنشان کرد: کمیته‌های نظارتی این قانون نیز تشکیل شده است و به‌عنوان مثال در کمیسیون بهداشت، اولین کمیته نظارتی را تشکیل دادیم و روزی نبوده که درباره جمعیت در مجلس کاری انجام نشود.

محمدبیگی عنوان کرد: اجرای ۳۰ درصدی این قانون نیز با آنکه قانون نوپایی می‌باشد، محصول پایمردی نمایندگان مجلس و مطالبات رسانه‌ها در این باره است و لذا رسانه‌ها باید بتوانند این قانون را به خوبی مطالبه کرده، نشان دهند و تبیین نمایند تا این قانون به نتیجه درست برسد.

وی با تأکید بر ناشناخته بودن ابعاد قانون جمعیت و حمایت از خانواده برای مردم، تصریح کرد: هنوز ابعاد این قانون برای مردم و مسئولان و نخبگان شناخته نشده و بسیاری از مواد قانون برای مردم ناشناخته است، به همین دلیل مردم نیز حق خود را مطالبه نمی‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات بودجه‌ای اجرای این قانون، گفت: دولت نیز در اختصاص بودجه به این قانون در زمینه سازمان برنامه و بودجه کم کاری داشته، این در حالی است که مجلس سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد برای اجرای این قانون پیشنهاد داد و سازمان برنامه و بودجه با ۱۰ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان موافقت کرد و روی کاغذ آورد و ۲هزار میلیارد نیز برای رسانه‌ها و فرهنگ و ترویج گذاشته شد، اما جالب است هیچ‌گاه اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد ما هنوز در رده حکمرانی میانی جمعیت، حتی اگر مسئولان ارشد و مردم نیز اهتمام داشته باشند، بازهم برای اجرای این قانون مشکل داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha