دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌الاسلام حمید نیکزاد

حوزه/ دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار طلبه در قالب طرح امین در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان سمنان، در اردوگاه ملی شهید صدوقی چشمه علی شهرستان دامغان اظهار داشت: توانمندسازی طلبه‌ها در اجرای موفق طرح امین در مدرسه‌های کشور پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: نظرسنجی از رضایت مندی از اجرای طرح امین در مدرسه‌ها در حال اجرا است و در برخی شهرها نتیجه نظرسنجی نشان از رضایت اجرای موفق این طرح است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش موثر حوزه علمیه در هویت‌سازی جامعه، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در بخش هویت‌سازی باید بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

حجت الاسلام نیکزاد اظهار کرد: مبلغان در ترویج فرهنگ اسلامی در مدرسه‌های شبانه‌روزی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ابراز کرد: امسال مجوز جذب ۲۸ هزار آموزگار گرفته شد که از این تعداد جذب ۲۴ هزار معلم در مدرسه‌های دولتی و چهار هزار معلم در بخش استثنایی برنامه‌ریزی شده است‌.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور یادآور شد: ۵۳۰ هزار نفر در این دوره از آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای شغل آموزگاری ثبت‌نام کردند که آگاهی به مبانی انقلاب اسلامی در بخش منابع عمومی از مقدمات جذب است.

وی افزود: فرآیند جذب در آموزش و پرورش در گذشته به مولفه‌های مختلف وابسته بود و ۳۰ درصد مصاحبه در جذب موثر بود و اکنون فرآیند جذب آموزگاری تغییر کرده است.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: تحقق یک امر و ترویج یک فرهنگ در مجموعه فرهنگی زمان‌بر است و باید تحکیم مدیریتی برای به ثمر نشستن و ترویج فرهنگ مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا دشمنان از آموزش و پرورش قطع امید کنند و برای تحقق این راهبرد باید تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بیان کرد: در سال حداقل آموزش و پرورش ۵۰ هزار نیروی انسانی نیاز دارد و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ارزشمند در تامین نیروی انسانی تخصصی در رفع نیاز است و اکنون افزایش فضای دانشگاه فرهنگیان از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی گفت: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف شرکت کردند و استقبال پرشور بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha