یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری کارگاه طب سنتی در مدرسه علمیه فاطمیه کارون

کارگاه طب سنتی با موضوع آشنایی و لازمه ورود طلاب به حوزه طب اسلامی در مدرسه فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز کارگاه طب سنتی با موضوع آشنایی و لازمه ورود طلاب به حوزه طب اسلامی با حضور خانم رویوران از اساتید حوزه علمیه خواهران خوزستان، اساتید، طلاب وکادر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

در این کارگاه خانم رویوران با اشاره به این حدیث معروف "العلمُ علمان: علم الابدان و علم الادیان" اظهار کرد: دین اسلام به سلامتی جسم انسان اهمیت فراوانی می دهد، زیرا تعالی و رشد فرد را در صحت وسلامتی جسمی و عقلی او می‌داند.

وی با بیان این جمله "عقل سالم در بدن سالم است" اضافه کرد: آدمی باید مواظب خورد و خوراکش باشد و آن چیزهای را که خداوند حلال کرده مصرف و از محرمات مثلا خوردن گوشت خوک بپرهیزد زیرا بدن این حیوانِ نجس دارای مواد مضر برای بدن انسان است.

رویوران با اشاره به اینکه در عصرحاضر علم پیشرفت فروانی کرده است، گفت: طب سنتی از جمله آن علومی است که ترقی فروانی کرده و بیماران زیادی را به دور از داروهای شیمیایی درمان کرده اند و شفا نیز پیدا کردند.

وی بیان کرد: برای فراگیری طب اسلامی باید علوم متعدد از جمله فقه را یاد گرفت به همین دلیل حضور طلاب در این عرصه باید پر رنگ شود.

استاد حوزه خواهران به رساله ذهبیه امام رضا(ع) اشاره و افزود: قوای نفسانی انسان تابع مزاج اوست زیرا طبع و مزاج یک امر ذاتی و ارثی محسوب می شود.

وی گفت: در طب سنتی ما دنبال تغییر مزاج نیستیم بلکه هدف تعدیل مزاج است، زیرا نشناختن طبع ومزاج ممکن است بدن را دچار خسارت فروانی کند.

استاد حوزه خواهران عنوان کرد: عناصر اربعه "آتش ،آب ،خاک و هوا نمودی از مزاج شناسی (به ترتیب صفرا،بلغم،سودا وخون) است که روحیات و روان فرد را درگیر میکند زیرا هرکدام حالت وعلامتی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد:طلاب در این زمینه باید فعالیت کنند و طب اسلامی را که از امامان (ع)به جا مانده است به تمامی مسلمانان معرفی کنند زیرا بدن انسان با این طب میتواند به سلامتی بیشتری نائل شود.

رویوران در پایان به پرسش های طلاب در رابطه با طب سنتی پاسخ داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha