پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امام جمعه وحدتیه

حوزه/ حجت الاسلام صمصامی گفت: پس از اینکه امام رضا علیه السلام به مرو آمدند حضرت معصومه (س) ۹ ماه بیشتر در مدینه نماندند و به همراهی برادران و برادرزاده های خود به سمت مرو رهسپار شدند، تا به امام زمان خود یاری برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه ظهر امروز در جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) در پایگاه مقاومت بسیج مهدیه وحدتیه ضمن گرامیداشت میلاد فرخنده کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، اظهار کرد: خصوصیت بزرگ خاندان عصمت و طهارت، اسوه‌ بودن ایشان و قابلیت الگوبرداری از آن حضرات برای داشتن حیات انسانی و طی مسیر هدف خلقت است، وگرنه بخش مهمی از حکمت و فلسفه وجودی ایشان بیهوده بود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بسیار مبارک و فرخنده آل الله این است که خدای متعال به هر امامی یک فاطمه در نهایت شباهت به‌وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها عنایت فرموده است، تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بالاترین نصاب شباهت را به جده‌ مطهره‌شان داشتند.

امام جمعه وحدتیه با اشاره به اینکه عالم بودن حضرت معصومه (س) یکی از ویژگی های شاخص ایشان است، عنوان کرد: اسلام ستیزان چنین جلوه می دهند که اسلام با علم آموزی زنان موافق نیست حال آنکه زنانی در اهلبیت(ع) بودند که عالمه بوده و فعالیت های علمی انجام می دادند.

وی ویژگی بارز دیگر حضرت معصومه (س) را فعالیت های سیاسی و اجتماعی ایشان برشمرد و گفت: پس از اینکه امام رضا علیه السلام به مرو آمدند حضرت معصومه (س) ۹ ماه بیشتر در مدینه نماندند و به همراهی برادران و برادرزاده های خود به سمت مرو رهسپار شدند، تا به امام زمان خود یاری برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha