دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده

حوزه/ رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران گفت: با توجه به نزدیکی و قرابت دو مرکز علمی و حوزوی خواهران، تدوین نظامات آموزشی مشترک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده در دیدار مدیران و معاونان دو مجموعه مرکز مدیریت حوزه خواهران و جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، هشت سال دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین تعاملات و همکاری بین دستگاه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر به همه نشان داد که با همکاری و هم افزایی تمام غیر ممکن‌ها امکان پذیر شده و از خداوند متعال کمک و یاری می‌جوییم.

وی در ادامه به نکات مهمی در برقراری این ارتباط اشاره کرد و افزود: هر دو مجموعه دارای تجربیات، ظرفیت‌ها و همچنین فرصت‌های قابل توجهی هستند و باید در ارتباط و تعامل به این فرصت‌ها توجه کرده و براساس آن برنامه ریزی کنیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران تةکید کرد: تنها تعامل و ارتباط بین دو مجموعه کافی نیست و باید تیم‌های مدیریتی هر دو مجموعه به این باور و نیاز برای ارتباط رسیده باشند و ضرورت این تعامل را درک کرده و برای آن در افقی با زمان، برنامه و تقسیم کار داشته باشند.

وی تفاوت و توانمندی‌های هر دو مجموعه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ارتباط و تعامل این دو مجموعه همیشه موفقیت آمیز بوده و یکی از ارتباط‌های خوب این دو مجموعه در تدوین برنامه پنج ساله رقم خورد و این تعامل مؤثر در جلسات کارشناسی منجر به رشد و پختگی طرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده بیان کرد: تجربه دیگری که با توجه به تعامل مؤثر در بین دو مجموعه می تواند انجام پذیرد طراحی نظامات است و با توجه به فرمایشات حضرت آقا در چندین سال گذشته بر متوقف کردن آزمون و خطا، ما باید به سمت طراحی نظامات حرکت کنیم و این دو مجموعه با چهار دهه تجربه این فرصت را دارند.

وی یادآور شد: باید طراحی نظامات در تمام عرصه ها بر اساس تجربیات همراه باشد و امروز شاهد همراهی این دو مجموعه هستیم و در طراحی الگوی نظامات به یک طرح مشترک دست پیدا کرده و به امضای مدیران هر دو مجموعه رسیده است و در حال تدوین آیین نامه آموزشی هستیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: ما بیشترین نزدیکی و قرابت را در حوزه آموزشی در بین دو مجموعه داریم و باید تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهیم تا به یک نظام اموزشی مشترک دست پیدا کنیم و به صورت مشترک در این حوزه حرکت کنیم و جلسات کارشناسی به خوبی در حال برگزاری است.

وی از برگزاری کارگروه تخصصی تعلیم و تربیت در هفته آینده خبر داد و گفت: این کارگروه بر اساس جدول زمانبندی مشخص کار خود را آغاز می‌کند و در ۳ سطح راهبری و طرح پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده از مرکز مدیریت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها درخواست کرد، هر دو مجموعه در بخش آموزش و پژوهش همکاری لازم را داشته باشند و یادآور شد: امروز نیازمند یک نظام آموزشی و پژوهشی جامع هستیم تا هر دو مجموعه را در تربیت نیروی انسانی قوی یاری کند.

وی در پایان تأکید کرد: گردش روان و مستمر با اعتبارسنجی آمار و اطلاعات دو مجموعه یکی دیگر از خواسته‌های ما بوده و باید بدانیم برای پیشبرد اهداف نیازمند این تبادل اطلاعات هستیم و باید از اطلاعات جزئی هر دو مجموعه آگاه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha