شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ همایش گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در همایش گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که در مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آن مردان جنگ که تن به تن با دشمن جنگید، همین ناخدا صمدی بود.

وی افزود: زمانی که در ارتش بودیم هر ماه با یکی از فرماندهان ارتش جلسه برای خاطره‌گویی داشتیم که بسیار جلسات خوبی می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بی‌تردید فتح خرمشهر از دو جهت بسیار مهم است، ادامه داد: با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلامی با حملات کوبنده خود مرحله به مرحله پیروزهای تازه‌ای را به ارمغان آوردند. این فتح باعث شد تا آمریکایی ها حساب کار دست‌شان بیاید.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بعثی‌ها خرمشهر را با تمام تلفات سنگین به دست آورده بودند و البته برخی خیانت‌ها از جمله خیانت بنی صدر هم دلیل بر سقوط خرمشهر شده بود.

وی با بیان اینکه وقتی خبر فتح خرمشهر آمد، ضربه سنگینی به ارتش عراق بود، گفت: عملیات بیت‌المقدس در چند عملیات بود و وقتی خبر آزادسازی خرمشهر در رسانه‌های دنیا منتشر شد، موجب بهت جهانیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: آن زمان بیشترین دغدغه غرب ممانعت از سقوط صدام بود.

وی با تأکید بر اینکه خرمشهر به مظهر مقاومت تبدیل شده است، گفت: هر کسی از شما پرسید نتیجه مقاومت چیست؟ شما فتح خرمشهر را مثال بزنید.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: امروز اگر شاهد اعزام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی جمهوری اسلامی ایران هستیم به برکت همان مقاومت‌هاست که در تاریخ ایران زمین یک دور کامل به مسافت ۶۲ هزار کیلومتر در طول ۲۱۳ روز دریانوردی به دست آمد که رهبر معظم انقلاب نیز این را تبریک گفتند.

وی افزود: حضور در دریاها می‌تواند نقش بزرگی در روابط و توسعه راهبردی جمهوری اسلامی می‌تواند داشته باشد.

امام جمعه تبریز گفت: حضور نیروی دریایی ایران در آمریکایی جنوبی و حیاط خلوت آمریکا پیام این را دارد که هیچ کسی قادر به ایجاد سد در برابر نیروهای مسلح ایران اسلامی نیست و این ناوگروه با پیام صلح و دوستی در تمام دریاها، دریانوردی می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه که خرمشهر را به دست ما رساند، خداوند بود، تصریح‌کرد: امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ وحدت نیروهای مسلح، بسیج و ارتش و سپاه، همه و همه دست در دست هم دادند تا خرمشهر آزاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha