یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

بعد از ورود به ایران به دستور امام(رحمة الله علیه) یک هفته در کنار خانواده بود و دوباره برای پیشبرد انقلابی که تازه به ثمر رسید و طبیعتا نیاز به مراقبت، هرس، آبیاری و بازپروری داشت، فعالیتش را شروع کرد.

خانم راضیه میرزا دباغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: مادر بنده خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) بانوی انقلابی و یک شیرزن بود و با کار کردن در ابعاد شخصیتی خود توانست اعتماد امام خمینی(ره) را آنچنان به خود جلب کند که یکی از سفیران هدایت و پیام آور وحدانیت و اسلامیت به سرزمین کفر و کمونیست شد.

وی ادامه داد: بخش دوم زندگی مادر، مربوط به دوران پس از انقلاب است؛ بعد از ورود به ایران به دستور امام(رحمة الله علیه) یک هفته در کنار خانواده بود و دوباره برای پیشبرد انقلابی که تازه به ثمر رسید و طبیعتا نیاز به مراقبت، هرس، آبیاری و بازپروری داشت، فعالیتش را شروع کرد.

دباغ بیان کرد: مادر در اکثر فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، به صورت بلند مدت و کوتاه مدت حضور داشت که از بین آنها می شود به آموزش و پرورش، سرپرست زندان زنان قصر تهران، ۳ دوره نماینده مجلس و فرمانده سپاه همدان اشاره کرد، البته ایشان در روز آزاد سازی خرمشهر در سال ۱۳۶۳ به عنوان نیروی پشت جبهه فعالیت داشت.

بانویی که هم مادر بود و هم مبارز انقلابی و فرمانده

دباغ در پاسخ به نقش زنان در پیروزی و پیش‌برد انقلاب ابراز کرد:‌ حضور یک زن یعنی حضور دو و چندین نیرو، چرا که یک مرد تنها خودش در صحنه مبارزه و دگرگونی جامعه شرکت می کند، اما زن به همراه خود، خانواده را نیز به صحنه می آورد و با تلاش ها، گفتگوها و تربیت اش باعث می‌شود جمعیت بیشتری به سوی انقلاب روانه شوند.

وی اضافه کرد:‌ امام خمینی(رحمة الله علیه) در پاسخ به بسیاری از انقلابیون متعصب برای ممانعت از حضور زن‌ها در تظاهرات و راهپیمائی ها فرمودند با حضور زنان، انقلاب به پیروزی می رسد؛ که نشان دهنده اهمیت و نقش جمعیت نسوان در پیروزی انقلاب از دیدگاه امام است، چرا که زن‌ها دارای شخصیت بالا هستند و باید از جانب اسلام، امامین و رهبران جامعه، به عنوان عنصری فعال معرفی شوند.

دباغ با اشاره به سر دادن شعار زن زندگی آزادی، آزادی را آزادگی خواند و تأکید کرد: آزادی یعنی اعتقاد به هدف؛ دین برای ارتقای شخصیت زن و مرد به آن‌ها دستور می دهد که خود را از یوغ پستی های نفسانی و شهوانی برهانند، یعنی از توانایی‌های بالقوه‌ای که خداوند در وجود آن‌ها قرار داده استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌امیدوارم زنان جامعه با وظایف امروزشان آشنا شوند و در جهت رشد و تعالی خود و جامعه‌ قدم های بلند و محکمی بردارند؛ در کربلا تا امام حسین(علیه السلام) به کربلا نرسیدند، جناب مسلم رهبر آن جامعه بودند، بنابراین هنوز زیارت و درک حضور نصیب ما نشده و امید داریم به درک و فهم ولی امروز جامعه مان نائل شویم تا با حمایت از ایشان و هدایت‌شان برای پذیرش جامعه مهدوی آماده شویم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha