دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه منابع انسانی مهم‌ترین ثروت یک مملکت است، گفت: ثروت یک مملکت منابع سرزمینی آن نیست بلکه منابع انسانی آن است که باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر روز گذشته در آیین اختتامیه جشنواره دانش آموزی "ایران جوان بمان"، با تأکید بر اینکه منابع انسانی مهم‌ترین ثروت یک مملکت است، اظهار داشت: ثروت یک مملکت منابع سرزمینی آن نیست بلکه منابع انسانی آن است که باید حفظ شود.

وی افزود: در محاسبات مدیریت یک سرزمین، منابع انسانی مهم‌ترین شاخص ثروت آن به شمار می‌رود و اگر این منابع وجود نداشته باشد، منابع زیرزمینی و ثروت کشف نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در کشف منابع سرزمینی، اظهار کرد: جمعیت برای مدیریت یک کشور از مؤلفه قدرت و جوان و نوجوان از مهم‌ترین این شاخص‌ها هستند و اگر منابع انسانی قوی نداشته باشیم، دچار بحران خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر تا سال ۷۵ جزء استان‌های جوان کشور بود، این در حالی است که امروز پانزدهمین استان جوان کشور به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: استان بوشهر در جغرافیای اقتصادی ایران جزء سومین استان و در شاخص سرانه ملی، نخستین استان کشور به شمار می‌رود و این رشد فزاینده است.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت کسب مهارت‌های مختلف فنی و حرفه‌ای از سوی جوانان تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha