جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
البرز

حوزه/ یکی از ائمه جمعه البرز به رونمایی موشک خرمشهر ۴ اشاره کرد و گفت: درست است که این رونمایی قوت نظامی ما را به‌رخ می‌کشد، اما مهم‌تر از آن قوت علمی، فنی و تخصصی ما را به جهان ثابت می‌کند، چرا نمی‌توانیم این علم و تخصص و فن را در موضوعاتی که مربوط به رشد تولید می‌شود را نشر دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه توبه «إِنَّ عِدَّةَ الشهُّورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شهَرًا فیِ کِتَابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ مِنهْا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ»، اظهار داشت: سه ماه ذیقعدة، ذیحجة و محرم الحرام برای ارتباط با خدا و سلوک الی الله به مثابه سه ماه نورانی رجب، شعبان و رمضان المبارک است، ماه‌های حرام رجب، ذی القعده و ذی الحجة و محرم ویژگی‌های خاصی دارند، هم از نظر تشریعی و هم از نظر تکوینی.

وی افزود: قرآن کریم پس از ذکر برخی از اسما و صفات خدای متعال می‌فرماید: «وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَی...». تعبیر شریف «الأسماء» شامل جمیع اسمای خداوند می‌شود، یعنی هرچه اسم نیکو وجود دارد، از آن خداست، افزون بر این طبق قواعد عربی حصر هم وجود دارد، یعنی غیر از خدای متعال، در اسمای حُسنی کسی سهمی ندارد.

امام جمعه ماهدشت با بیان این که این اسماء حسنی مصادیقی هم دارد، تصریح کرد: یکی از کامل‌ترین مصادیق اسمای الهی، وجود مبارک اهل بیت(ع) و اولیای الهی است و به‌همین جهت حضرت رضا(ع) فرمودند: «نَحْنُ وَ اللَّهِ اَلْأَسْمَاءُ اَلْحُسْنَی»، اینکه امام صادق(ع) فرمودند: «به خدا سوگند! ما اسماء الحسنی هستیم»، به‌این معنا است که اولیای خدا مظهر اسمای فعلی حق تعالی هستند و نه مظهر ذات و صفات ذاتی، این مظهریت، نه تنها منافاتی با توحید ندارد، بلکه جزو لوازم و آثار رحمتی توحید است.

حجت الاسلام رادمرد به سالروز ولادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در بین ائمه(ع)، امام رضا(ع) مظهر اسم «مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ» خدای متعال است، اینکه مرحوم علامه طباطبایی می‌گفت: «همه امامان لطف دارند، اما لطف حضرت رضا(ع) محسوس است.» و در نقلی دیگر، بیان می‌کرد: «همه امامان معصوم، رئوف هستند، اما رأفت امام رضا(ع) ظاهر است و انسان هنگامی که وارد حرم رضوی می‌شود، مشاهده می‌کند که از در و دیوار حرم آن امام رأفت می‌بارد»، به‌همین لحاظ است که نزد اهل معرفت، امام رضا(ع) مظهر «رحمت سابق» و «رأفت محسوس» است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهدشت ضمن گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر، گفت: یکی از بزرگترین معجزات خداوند متعال در عصر ما، همین فتح خرمشهر است، رهبر معظم انفلاب در سال ۵۹ در اولین خطبه نماز جمعه بعد از شروع جنگ، نکات بسیار مهم و تحلیل بسیار ارزشمندی و پیش بینی دقیقی را ارائه می‌دهند و فرمودند: "تحلیل ما این است که اسلام و انقلاب اسلامی میدانی برای جولان می‌جست، این میدان به دست دشمن در مقابلش باز شد، ما کسی نبودیم که به خاک عراق یا هر خاک دیگری وارد بشویم و حمله را شروع کنیم، لذا ما حمله را شروع نکردیم اما دشمن که شروع کرد ما ضرب شصت را اول به این دشمن نزدیک و شروع‌کننده نشان دادیم".

امام جمعه ماهدشت به رونمایی موشک خرمشهر ۴ اشاره کرد و گفت: درست است که این رونمایی قوت نظامی ما را به‌رخ می‌کشد، اما مهم‌تر از آن قوت علمی، فنی و تخصصی ما را به جهان ثابت می‌کند، چرا نمی‌توانیم این علم و تخصص و فن را در موضوعاتی که مربوط به رشد تولید می‌شود را نشر دهیم.

وی تصریج کرد: اکنون دیگر زمان سازش نیست، سازش با تفکر واردات که قربانگاه تولید داخل ماست، آنها که ما را به این قربانگاه می‌برند، صرفا منافع خود را در نظر می‌گیرند، مردم و منافع انقلاب را ارزش نمی‌دانند، انسانیت را محترم نمی‌دانند و لذا انتظار ما از حاکمیت برخورد ریشه‌ای و محکم با این زالو صفتان است که منافع خودشان را بر منافع مردم و انقلاب ترجیح می‌دهند، اینها همان‌هایی هستند که به دنبال شکاف اجتماعی می‌گردند و بر فضای دو قطبی می‌دمند، برای ماهی گرفتن از آب گل آلود، جهاد تبیین، جهادی است برای مصون سازی جامعه از افکار و اقدام مسموم این‌ها.

وی با اشاره رویداد ها و اقدامات صورت گرفته در ماهدشت، یادآور شد: اتفاقات خوب و مبارکی در حوزه‌های مختلف شهر در حال رخ دادن است که نیازمند حمایت‌های عمومی مردم است، با همدلی و همکاری و وحدت عموم مردم از این شهد شیرین با هم بودن بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha