پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری مراسم رونمایی آثار سید علی شهرستانی

حوزه / به همت موسسه پژوهشی کلامنا، مراسم تکریم از مقام علمی و رونمایی از مجموعه ۲۳ جلدی آثار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی شهرستانی با حضور شخصیت‌های حوزوی ۱۱ خردادماه در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حسین منتظر مدیر اجرایی مؤسسه پژوهشی کلامنا ظهر امروز در نشست خبری مراسم رونمایی از آثار استاد محقق سید علی شهرستانی، هدف از این برنامه را معرفی آثار و اندیشه‌های بزرگان و تجلیل از مقام علمی آن‌ها بیان کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های مؤسسه پژوهشی کلامنا در قالب‌های آموزشی و پژوهشی است که در سال ۱۳۹۷ با هدف تبیین معارف دینی تأسیس‌شده است.

حجت‌الاسلام محسن تحقیقی دبیر اجرایی مراسم رونمایی آثار حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی به زندگی‌نامه وی در نشست خبری اشاره کرد و افزود: این استاد فرهیخته در سال ۳۷ شمسی در کربلا متولد شد، دروس حوزه علمیه را در این شهر آغاز کرد و به دلیل محدودیت‌های حکومت بعثی عراق به مشهد مهاجرت و در کلاس درس آیات عظام صالحی، فلسفی و مرتضوی از علمای حوزه علمیه مشهد شرکت کرد.

وی با اشاره به سوابق ۳۰ فعالیت علمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی که به موضوعات فقه، کلام، قرآن، پاسخگویی به شبهات پرداخته‌ است، اظهار کرد: این مراسم رونمایی مربوط به آثار استاد محقق است که به‌تازگی توسط عتبه عباسیه منتشر شده است.

وی به تشریح آثار منتشر شده پرداخت و گفت: این مجموعه ۲۳ جلد بوده و در موضوعات قرآن دو کتاب جمع القرآن و مصحف الامیرالمومنین بین المنزل و المفصل و موضوع حدیث دو کتاب تاریخ الحدیث و منع تدوین الحدیث است و موسوعه فقه کلامی است که شامل چند مجموعه است ازجمله، وضوء النبی، اذان و صلاة النبی است، مباحث عقاید، التسمیات و لغت از دیگر آثار حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی است که در این مراسم رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام تحقیقی، با اشاره به اهداف نگارش این مجموعه ۲۳ جلدی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی، گفت: در اندیشه‌های استاد شهرستانی، نوآوری، در آثار کلامی مشهود است، این اندیشه فقه کلامی، اندیشه نو است و کتابی با عنوان المدخل الی الفقه الکلامی را تدوین کرده‌اند که در آن به اثبات مرجعیت علمی اهل‌بیت (ع) در اختلافات فقهی میان مسلمین پرداختند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی با نگارش موسوعه کلامی در مسئله وضو و اذان اثبات می‌کنند که سنت نبوی و سنت صحیح پیامبر دقیقاً همان سنتی است که از ناحیه ائمه منتقل‌شده و شیعیان بدان معتقد هستند.

دبیر اجرایی مراسم رونمایی آثار حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی افزود: در این مراسم آیت‌الله نجم الدین طبسی، آیت‌الله سیدجعفرسیدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سبحانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی بیرجندی سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است آیین رونمایی از آثار و تکریم شخصیت علمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی شهرستانی، پنجشنبه ۱۱ خردادماه، در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدقاسم IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 0
    آیت الله سیدعلی شهرستانی همانند آیت الله میلانی و مرحوم آیت الله سید جعفر مرتضی آثار فاخری دارند. حفظه الله ورعاه
  • احسان IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 0
    تجلیل از آیت الله سید علی شهرستانی این محقق خستگی ناپذیر بسیار شایسته است