یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مدبر

حوزه / مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: مدارس علمیه باید در صف اول فرهنگ سازی منابع طبیعی مشارکت داشته و کمک و همیار باشند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام مدبر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان امروز، شنبه در اجلاسیه یک روزه معاونین اجرایی مدارس هرمزگان که در مدرسه علمیه النبی (ص) برگزار شد، در راستای تفاهم نامه بین منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه علمیه هرمزگان و همچنین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری یک مجموعه فرهنگی است که متولی انفال در کشور می‌باشد و در حفظ، حراست، مدیریت و بهره برداری برای انفال خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه جنگل‌ها، مراتع، فضای سبز تحت عنوان انفال در اختیار حکومت است، افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری به نیابت از حکومت در این حوزه انجام وظیفه می‌کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، با توضیح اینکه اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست، گفت: آنچه مربوط به حیات و توسعه زیر ساخت‌ها است، بستر آن را در منابع طبیعی باید جستجو کرد.

وی با اشاره به نقش آموزش در نگهداری منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم وظیفه دارند با فراگیری آموزش‌ها، کمک کنند تا طبیعتی سالم و به دور از هدر رفت منابع را در کشور داشته باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، با بیان اینکه منابع طبیعی تجدید پذیر و غیر تجدید پذیر است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی برای آیندگان نیز می‌توانند از این طبیعت و محیط زیست برخوردار باشند.

وی تأکید کرد: فرهنگ دینی همواره منابع طبیعی را خط قرمز می‌داند و برای این موضوع اهمیت و ارزش قائل است، بهره برداری اصولی از منابع طبیعی را باید به یک فرهنگ تبدیل کرد.

حجت الاسلام مدبر، گفت: در سال ۹۸ تفاهم نامه‌ای بین منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه علمیه هرمزگان منعقد شد که به مدت پنج سال اعتبار دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی یادآور شد: مدارس علمیه باید در صف اول فرهنگ سازی منابع طبیعی مشارکت داشته و کمک و همیار باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: در راستای اصل فرهنگ سازی منابع طبیعی طرح یک میلیارد درخت در طول چهار سال در ایران را اجرایی می‌کند، که سهم استان هرمزگان ۲۶ میلیون درخت است، یعنی به ازای هر نفر سه درخت کاشته شود.

حجت الاسلام مدبر، تأکید کرد: طلاب در حرکت مردمی، کاشت یک میلیارد درخت در کشور و محیط زیست سالم ما را یاری دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha