جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد جواد چراغی لرستان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی نماز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد چراغی رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان، امروز در دیدار با چگنی نژاد مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، اظهار داشت: به همت ستاد اقامه نماز استان برنامه‌های مختلف آموزشی در خصوص نماز و مهدویت در مدارس، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی و ارتش در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های فرهنگی بزرگی در محلات هستند، افزود: باید از این ظرفیت برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصص محور در محلات بهره گرفته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان، با اشاره به اهمیت توانمند سازی نسل نوجوان و جوان در عرصه‌های اعتقادی و بصیرتی، اظهار کرد: باید از ظرفیت کانون‌های مساجد در این راستا با برنامه‌ریزی مناسبت استفاده شود.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به توطئه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به فصل اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت برای ارتقای برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی در مساجد بهره گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان از همکاری ستاد اقامه نماز با برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان خبرداد و گفت: لازم است با همکاری و همفکری این دو نهاد، برنامه‌های مناسب و فرهنگی در مساجد و محلات مختلف شهری و روستایی اجرا شود.

حجت الاسلام چراغی یادآور شد: با همکاری مدیران کانون‌های مساجد دوره‌های آموزشی در خصوص نماز، ترغیب کودکان و نوجوانان به اقامه نماز اول وقت و مهدویت با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید توانمند، برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی، شامل دوره‌های کوتاه مدت و دوره‌های آموزشی بلند مدت در مساجد و با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان افزود: دوره‌های آموزشی در مرحله اول برای مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در گام‌های بعد برای جامعه هدف مدیران در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه تولید محتوا در عرصه الکترونیک و غیر الکترونیک از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز است، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۲ هزار عنوان کتاب توسط ستاد اقامه نماز کشور چاپ شده که براساس این کتب، مسابقات فرهنگی در سطح استان‌ها برگزار شده است.

وی یادآور شد: با تولید محتوا از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز، می‌توان از ظرفیت‌های مجازی کانون‌های مساجد برای باز نشر این محتواها نیز بهره گرفت.

برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان مهدویت و نماز در کانون‌های مساجد لرستان

چگنی نژاد مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و آموزشی کانون‌های مساجد، اظهار کرد: با همکاری ستاد اقامه نماز استان، برگزاری دوره آموزشی مقدماتی با عنوان مهدویت و نماز در کانون‌های مساجد از برنامه‌های این نهاد است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت همکاری ستاد اقامه نماز با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعت از ضرورت‌هاست.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، با اشاره به فعالیت ۴۳۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت خوبی در عرصه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی هستند.

چگنی نژاد با بیان اینکه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی به فعالیت‌های دینی و بصیرت افزایی نیز توجه ویژه می‌شود، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در رأس برنامه‌های کانون‌های مساجد قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های تربیتی کانون‌های مساجد، اظهار کرد: نیروی انسانی و کادرسازی در کانون‌های مساجد از برنامه‌های ویژه کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک بین ستاد اقامه نماز و کانون فرهنگی و هنری مساجد، یادآور شد: این تفاهم نامه زیرساختی برای اجرای برنامه‌های آموزشی به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: دوره آموزشی مقدماتی با عنوان مهدویت و نماز در کانون‌های مساجد در شهرستان‌های بروجرد و خرم آباد با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha