یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر همکاری همه ارگان‌ها در احیای فرهنگ اصیل قرآنی، گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آمادگی همکاری کامل در این طرح را دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در آستانه سالروز فرخنده امام رضا(ع) در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی، دبیر جامعه قرآنی عصر با اشاره به اهمیت برگزاری محافل قرآنی، اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی در خانه‌ها یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و حوزه است.

وی کانون خانواده را به عنوان مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت مورد توجه قرار داد و افزود: در دنیای جدید به نهاد خانواده به عنوان مهم‌ترین مرکز تعلیم و تربیت بی‌توجهی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، کارکردهای روضه‌های خانگی را تشریح کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد بسته بودن خانه‌هایی هستیم که موقوفه روضه‌خوانی دارند و روضه‌خوان پشت در بسته می‌نشیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: خوشبختانه امروز برای احیای قرآن و محافل قرآنی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برنامه جامعی دیده شده تا فرهنگ قرائت قرآن و آشنایی قرآن دوباره مانند اوایل انقلاب توسعه یابد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را احیای فرهنگ قرآنی دانست و یادآور شد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ما از فرهنگ قرآنی برخوردار بوده و روز به روز شاهد تولد خیل عظیمی از قاریان و حافظان قرآنی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: باید برای توسعه فرهنگ قرآنی شاخص‌ها را بیشتر ببینیم و یا با در نظر گرفتن نیازهای جامعه امروز برنامه ریزی کنیم.

وی به ظرفیت‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در فرهنگ سازی اشاره کرد و یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه خواهران فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی است و طبق آخرین آمار قریب به ۲۵ هزار نفر از خواهران طلبه در طرح امین مدارس حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، آغاز حرکت فرهنگ سازی قرآنی را در مدارس و آموزش پرورش دانست و بیان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ از پراکنده کاری پرهیز کنیم و به صورت متمرکز کار کنیم تا نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

وی در پایان با تأکید بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، افزود: با همکاری و هم افزایی می‌توانیم موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم و همه استان‌ها آماده این همکاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha