یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه باید از ظرفیت ۳۰۰ مسجد شهرستان کاشان در تبیین اهمیت تحکیم بنیاد خانواده استفاده شود، گفت: مساجد، حوزه و دانشگاه باید از ظرفیت‌های مشاورین اسلامی در کاهش آمار طلاق بیش از پیش استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان امروز پیرامون پایداری خانواده و زیست عفیفانه در محورهای افزایش تمایل به فرزند آوری و افزایش نرخ فرزندآوری، کاهش نرخ طلاق با افزایش نرخ ازدواج، افزایش رضایت نسبی افراد از تشکیل خانواده و کاهش طلاق عاطفی، کاهش سقط جنین غیرقانونی، افزایش تمایل به استفاده از پوشاک عفیفانه، افزایش شاخص دسترسی پذیری پوشاک عفیفانه و افزایش اعتماد به تقبیح تن نمایی و کشف حجاب، با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و سرپرست حوزه علمیه در منطقه کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این جلسه ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) بر لزوم بررسی علل و ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق در کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان، فضای مجازی، دخالت بزرگترها، ازدواج در سنین پایین دختر و سنین بالای پسر و مهریه‌های سنگین، مهمترین عوامل افزایش آمار طلاق می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به تاثیرگذاری مشاوره در کاهش آمار طلاق در جامعه، یادآور شد: قبل از صدور حکم طلاق، مشاورین اسلامی باید پرونده‌های طلاق را ببینند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه باید از ظرفیت ۳۰۰ مسجد شهرستان کاشان در تبیین اهمیت تحکیم بنیاد خانواده استفاده شود، گفت: مساجد، حوزه و دانشگاه باید از ظرفیت‌های مشاورین اسلامی در کاهش آمار طلاق بیش از پیش استفاده نمایند.

وی یادآور شد: مصلای نماز جمعه کاشان آمادگی دارد ماهیانه ده دقیقه قبل از خطبه‌های نماز جمعه کاشان برای سخنرانی و کارشناس متخصص اسلامی خانواده از طرف دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اختصاص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کاشان به صورت مشترک باید راهکارهای لازم برای کاهش آمار طلاق را از طریق مشاورین اسلامی به دادگستری ارائه نمایند.

امام جمعه کاشان، بر لزوم استفاده از فرهنگسرهای کاشان برای آموزش خانواده تأکیدکرد و گفت: فرهنگسراهای سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری کاشان و مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان به منظور استفاده مشاورین مورد وفاق حوزه و دانشگاه برای آموزش خانواده‌ها به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی سرپرست حوزه علمیه کاشان نیز با بیان اینکه برای خدمات دهی مشاورین حوزه علمیه کاشان نیاز به مکان داریم، اظهار کرد: آمادگی معرفی افراد توانمند برای استفاده از ظرفیت هایشان و جریان سازی در امور مشاوره را داریم.

عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در ساعات اداری، تشکیل جلسات مشترک بین مدیریت حوزه علمیه کاشان با رئیس دادگستری پیرامون مشاوره ازدواج و تشکیل کارگروه ویژه با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی چهارشنبه هفته آینده از مهمترین مصوبات دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۲ بود.

انتهای پیام. /

از ظرفیت مساجد کاشان در عرصه تحکیم بنیاد خانواده استفاده شود

از ظرفیت مساجد کاشان در عرصه تحکیم بنیاد خانواده استفاده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha