پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با بیان اینکه باید اثرات مهار تورم در سفره مردم جامعه خود را نشان دهد، گفت: یکی از اقدامات امیدآفرین دولت که می‌تواند نتایج خوبی را نیز در بر داشته باشد، همین مهار تورم و اثرگذاری آن بر رنگین‌تر شدن سفره مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همراه مجتبی عبداللهی استاندار البرز و جمعی از مسئولین استانی، پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: باید اثرات این مهار تورم در سفره مردم جامعه خود را نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اهمیت امیدآفرینی در جامعه، گفت: یکی از اقدامات امیدآفرین دولت که می‌تواند نتایج خوبی را نیز در بر داشته باشد، همین مهار تورم و اثرگذاری آن بر رنگین‌تر شدن سفره مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به البرز، یادآور شد: سفر رئیس جمهور به البرز مصوبات بسیار خوبی را به همراه داشت که باید تا حصول نتیجه کامل آن‌ها را پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به میزان بالای درآمدهای استانی البرز، اظهار کرد: متأسفانه با اینکه البرز سهم بسیار بالایی در درآمد بین سایر استان‌های کشور دارد، اما میزان بودجه اختصاص‌یافته به این استان تناسبی با این میزان درآمد ندارد.

وی با انتقاد از عدم اختصاص کامل بودجه استان البرز، یادآور شد: متأسفانه بعد از استان شدن البرز، بودجه ملی ویژه این استان به‌طور کامل تخصیص نشد و این باعث عقب‌ماندگی البرز در بعضی زیرساخت‌ها شد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری به ‌نظام مسائل گسترده البرز در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: البرز نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به پروژه‌های ملی عمرانی استان، خاطرنشان کرد: دولت باید سهم بیشتری را در جهت تکمیل این پروژه‌های ملی به استان تخصیص دهد و بیشتر بار مالی این پروژه‌ها به دوش استان نباشد.

وی تصریح کرد: استان البرز در شهرستان‌های ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد دارای پتانسیل‌های ویژه کشاورزی است که با بی‌توجهی، بافت کشاورزی این مناطق به‌مرور از بین رفته و در حال صنعتی شدن است که اقدام ویژه مسئولین در جهت جلوگیری از این امر ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به لزوم اقدام قرارگاهی در مسائل اقتصادی برای مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: خوب است قرارگاه اقتصادی در استان‌های کشور تشکیل شود تا کلیه امور اقتصادی هر استان ذیل این قرارگاه با انسجام و هدفمند انجام شود.

در ابتدای این دیدار نیز محسن منصوری سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مجتبی عبداللهی استاندار البرز به ارائه گزارش فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha