شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی گفت: غدیر بزرگترین عید ماست، اما وارث غدیر کیست؟، اگر شیعه از غدیر به امام زمانش نرسد یعنی پیام غدیر را درک نکرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، به مناسبت دهه کرامت و میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، جشن‌ بزرگ خانوادگی انتظار رضوی با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی و سخنرانی حجت الاسلام بنی فاطمه با موضوع مهدویت و با برنامه‌های متنوع به همراه گلباران محل شهادت شهید اجاقی مدافع امنیت در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی مدیر بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: انتظار فرج جزئی از فرج است، غدیر که بزرگترین عید ماست بسیار مهم است، اما وارث غدیر کیست؟، اگر شیعه از غدیر به امام زمانش نرسد یعنی پیام غدیر را درک نکرده است.

وی افزود: حدیث سلسلةالذهب حدیث قدسی منقول از امام رضا(ع) در باب توحید و شروط آن آمده است: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی ... أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا، که امام رضا(ع) امامت را از شروط آن معرفی کرده‌اند، منظور از انا، امامت ولایت و امام زنده است.

در ادامه حجت الاسلام بنی فاطمه از اساتید دوره‌های مهدویت، گفت: آسمان و زمین و هر آنچه در آن است، همه نعمت‌ها و نشانه‌های قدرت خداوند است، هیچ کدام هنر جلوه قدرت و عظمت خداوند را ندارد، تنهاترین موجودی که می‌تواند هنر بزرگی خدا را مثل خورشیدی که عالم را سیراب می‌کند جلوه گر باشد، فقط امام معصوم است.

وی تصریح کرد: سه خصوصیت عصمت، علم غیب و انتصابی بودن از ناحیه خداوند مهمترین ویژگی‌های امام معصوم است.

اگر شیعه از غدیر به امام زمانش نرسد، یعنی پیام غدیر را درک نکرده

اگر شیعه از غدیر به امام زمانش نرسد، یعنی پیام غدیر را درک نکرده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha