پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ب

مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دادگستری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی صبح امروز پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دادگستری کاشان با تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل (ره) اظهار داشت: امام راحل مردم را به معنای واقعی کلمه ولی نعمت می دانستند.

وی به منظم بودن امام راحل در فعالیت های روزانه، نماز شب و تلاوت قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان و قضات که کارهای کلان کشور برعهده آنها گذارده شده با تأسی از امام راحل باید رابطه شان را با خدا اصلاح کنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام(ره) نسبت به مردم بخصوص خانواده معظم شهدا فوق العاده متواضع بود، خاطرنشان کرد: میز و صندلی که من و شما به آن تکیه زده ایم خون بهای هزاران شهید است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه مسئولان باید با مردم برخورد محبت آمیز داشته باشند و قضات نیز در موقع عصبانیت نباید حکم صادرکنند، گفت: امام راحل فرمود حکمی که با عصبانیت صادر شود منشا عقلی و شرعی ندارد .

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام(ره) نسبت به دشمن دو نوع برخوردحربی و غیر حربی داشتند، یاد آورشد: امام با دشمن حربی (آمریکا و اسرائیل) محکم برخورد می کرد و ذره ای انعطاف نداشت ولی با دشمن غیر حربی با نصیحت او را به اسلام، حق و حقیقت دعوت می کرد.

وی برلزوم برخورد محبت آمیز قضات و پرسنل دادگستری با ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: برخورد بد و عدم تحمل و صبوری در پاسخگویی به ارباب رجوع مهمترین نقطه ضعف یک قاضی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان برلزوم وقت گذاری قضات برای رسیدگی دقیق تر به پروند ها تاکید کرد و گفت: قضاتی که تجربه کافی در صدور رای ندارند از قضات با تجربه کمک بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha