جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه / امام جمعه چهاربرج گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی ضروری است و این امر مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امام جمعه چهاربرج در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت برجسته و تأثیرگذاری بودند که با رهبری انقلاب اسلامی و پیروزی آن، دنیا را متحول ساخت و به ما عزت بخشید.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) حرکتی را از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شروع کرد که تا به امروز ثمره آن را می‌بینیم و درباره‌اش گفتنی‌ها بسیار است.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: ویژگی‌های شخصیتی و صفات فردی، اصول و مبانی فکری و مکتب، راه و خط‌مشی ترسیم شده توسط گفتار و عمل امام خمینی(ره)، از ویژگی‌های مهمی هستند که می‌توانند برای ما الهام‌بخش و الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی عارف بودند، ادامه داد: عرفان امام، عرفانی ممزوج با دیانت و سیاست بود و اتکا به خداوند، مهم‌ترین سخن و توصیه امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان است.

امام جمعه چهاربرج، نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی را مهم دانست و گفت: این امر مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب در سه مرحله نهادینه‌سازی (تعمیق)، گسترش فرهنگ (ترویج) و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده (تحفیظ) با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر نیاز دارد و برای اجرایی و عملیاتی‌شدن هر یک از این مراحل به حرکت جمعی و پویا در نهادهای فرهنگی – اعم از خصوصی و دولتی – نیاز است.

حجت الاسلام جلالی تأکید کرد: جهت نهادینه‌سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت و آموزش‌وپرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف موردنظر نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha