جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1089908
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
آشتیان

حوزه/ استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را با نیت خالصانه و با درایت و تدبیر انجام دهید، گفت: یادگرفتن علوم دینی را فقط با نیت "لیتفقهوا فی الدین" انجام دهید و بعد از آن انذار بدهیم و ارشاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در نشست دانش آموختگان مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) آشتیان که صبح امروز در این مدرسه برگزار شد، حجت الاسلام مرتضی آبگشا استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: ما شیعیان هم صحیفه حضرت زهرا(س) داریم و هم جزوات سوالات دینی که ایشان از پیامبر اکرم(ص) آموخته‌اند.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده که به حضرت زهرا(س) فرمودند: علمای شیعه می‌توانند در روز قیامت خلعت‌هایی از نور دریافت کنند که به اندازه کثرت علوم ایشان است، که هر چه علم بیشتر باشد خلعت بیشتر و نورانی‌تری می‌گیرند.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان گفت: در ماجرای حضرت خضر و حضرت موسی، حضرت خضر آرام آرام حضرت موسی را رشد داد و باید توجه داشته باشیم و لذا با عجله و یکدفعه نمی‌توانیم دیگران را رشد دهیم و اصلا رشدی صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام آبگشا به مبحث حجاب اشاره کرد و یادآور شد: برای عفاف و حجاب در کشور همین‌طور که باید علم داشته باشیم، به جهد و تلاش زیاد برای ارشاد بندگان خدا نیاز است.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان خاطرنشان کرد: در زمان کنونی طلاب باید بتوانند مناظره کنند تا مباحث اسلامی را جا بیاندازند و توان پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی و تربیتی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: الگوی ما باید امام صادق(ع) باشد چون در مکتب ایشان تحصیل می‌کنیم.

حجت الاسلام آبگشا یادآور شد: ارشاد باید با علم و تقوا همراه باشد، ارشاد بدون علم فقط رگ غیرت را برافروخته می‌کند و باعث از هم گسیختگی و ضربه زدن خطرناکی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را با نیت خالصانه و با درایت و تدبیر انجام دهید، گفت: یادگرفتن علوم دینی را فقط با نیت "لیتفقهوا فی الدین" انجام دهید و بعد از آن انذار بدهیم و ارشاد کنیم.

ارشاد با علم و تقوا همراه باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha