شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کفیلی

حوزه / مدیر منطقه دو حوزه‌های علمیه کشور گفت: به طلاب جوانی که لباس روحانیت را بر تن کرده‌اند تبریک می‌گویم و بدانید که شما از امروز سرباز امام زمان (عج) هستید و باید در راستای پاسخگویی به شهبات جامعه در مسائل دینی تلاش کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد رضا کفیل مدیر منطقه دو مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور شب گذشته در مراسم جشن عمامه گذاری و تلبس به لباس مقدس روحانیت طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین آیاتی که در نزد خداوند متعال حساب ویژه‌ای دارد و مورد خطاب طلاب است، آیه ۱۸۶ سوره آل عمران است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذًی کَثِیرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُور»، ای گروه مومنان شما امتحان می‌شوید، در جان و مالتان و از کفار و مشرکین آزار و اذیت می‌بینید و حرف‌های زیادی می‌شنوید، اگر تقوا داشته باشید و صبر پیشه کنید در نزد خداوند متعال اجر ویژه‌ای خواهید داشت.

کفیل ادامه داد: سختی‌ها و رنج‌هایی که طلاب در مسیر تحصیل و تبلیغ تحمل می‌کنند برای ساخته شدن و پرورش یافتن است، به طور قطع این رنج‌ها و مشقت‌ها انسان را برای مسئولیت‌های دینی بزرگتر آماده خواهد کرد.

مدیر منطقه دو حوزه‌های علمیه کشور، یادآور شد: به طلاب جوانی که لباس روحانیت را بر تن کرده‌اند تبریک می‌گویم و بدانید که شما از امروز سرباز امام زمان(عج) هستید و باید در راستای پاسخگویی به شهبات جامعه در مسائل دینی تلاش کنید.

وی با اشاره به معرفی الگوی نمونه قرآنی در عرصه تبلیغ، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره طاها حضرت موسی(ع) را امر به تبلیغ می‌کند و از او می‌خواهد که به سراغ فرعون رفته و با بیان و قول نرم با وی سخن بگوید و در پایان نیز متذکر می‌شود که در امر تبلیغ کوتاهی نکند.

کفیل اظهار کرد: قول و گفتار نرم در امر تبلیغ بسیار تأثیرگذار است، تمام کسانی که به پیامبر ایمان آوردند به خاطر گفتار لیّن و اخلاق شایسته ایشان بود، در نهایت خداوند می‌فرماید هدایت دست من است و سرانجام من و رسولانم بر دنیا غلبه کرده و دین اسلام در سراسر عالم حاکم خواهد شد.

طلاب در راستای پاسخگویی به شهبات جامعه تلاش کنند

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha