شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قائمی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: بهترین شیوه تبلیغ قبل از گفتار، شیوه رفتار است، پیامبر اسلام(ص) جوری رفتار می‌کردند که دشمن، دوست و کافر مسلمان می‌شد، بنابراین برخوردهای زیبا و شایسته می‌تواند زمینه ساز تغییر اخلاق و رفتار دیگران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر قائمی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم جشن عمامه گذاری و تلبس طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت یک حساب ویژه‌ای در نزد خداوند متعال دارد، در کسوت روحانیت امام زمان(عج) و مردم انتظاراتی دارند که باید حق آنها به خوبی برآورده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی خاطرنشان کرد: تمام انبیا در راه تبلیغ دین مورد آزار و اذیت قرار گرفته و سختی‌های زیادی را متحمل شدند، از این رو تحمل وظیفه سرباز با فرد عادی متفاوت است و طلاب و روحانیون باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند و همواره نسبت به ساحت قدسی امام زمان(عج) توجه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهترین شیوه تبلیغ قبل از گفتار، شیوه رفتار است، پیامبر اسلام(ص) جوری رفتار می‌کردند که دشمن، دوست و کافر مسلمان می‌شد، بنابراین برخوردهای زیبا و شایسته می‌تواند زمینه ساز تغییر اخلاق و رفتار دیگران باشد.

وی ادامه داد: رسول خدا و اهل بیت(ع) ما را به‌عنوان فرزند قبول کرده است و این لباس بسیار مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی تصریح کرد: کسانی که مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت می‌شوند، باید قدردان این لباس باشند و در خط امامت و ولایت حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امیدواریم همه شما طلاب مدافعان اهل بیت(ع) و خدمت‌گزاران اسلام و انقلاب باشید و خداوند به شما توفیق دهد تا در راه اسلام گام بردارید.

وی اظهار کرد: طلاب سعی کنند همیشه موجبات شادی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم و از آنچه که باعث ناراحتی و غم ایشان می‌شود، دوری کنند.

قائمی ادامه داد: افرادی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند توجه داشته باشند که این مسیر سربازی امام زمان (عج) است، از این رو کار علمای شیعه بسیار ارزشمند است چرا که در کلام خداوند متعال هدایت یک انسان گمراه از صد سال عبادت برتر و بالاتر است.

انتهای پیام /

بهترین شیوه تبلیغ، قبل از گفتار، شیوه رفتار است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha