جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید موسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مطالعه و آشنایی با زندگی امام رضا(ع) می‌تواند برای همه ما به ویژه طلاب بسیار ارزشمند باشد، بنابراین توصیه می‌شود زندگی این امام همام به صورت کامل و دقیق مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار که به‌مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و علمای دین به عنوان چراغ مسیر بشریت شناخته می‌شوند، بنابراین حرکت و تأسی از زندگی این عزیزان می‌تواند این دنیا و آخرت ما را بیمه کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با مطالعه در زندگی ائمه اطهار(ع) می‌توانیم به تمام سئوالات و پرسش‌های خود برسیم، این معصومین مسیر درست را در گفتار و احادیث خود برای ما مشخص کرده‌اند، بنابراین مومنان و مسلمانانی که گرفتار بدی و انحراف می‌شوند، بی‌شک با اهل بیت(ع) اُنس ندارند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بزرگان دین برای هر بخش و مرحله از زندگی ما دستورات بسیار مهم و بزرگی دارند و در تمام شئونات زندگی می‌توان با استفاده از رهنمودهای این عزیزان جامعه اسلامی را به بهترین نحو ممکن، ساخت.

حجت الاسلام محمودی، در ادامه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) به عنوان یک مرجع و امام بزرگ در بین مسلمین شناخته می‌شود، گفت: سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر کشور و حتی دیگر کشورهای اسلامی به زیارت این امام می‌آیند و این خود به جایگاه وحدت‌بخش امام رضا تأکید دارد.

وی خطاب به طلاب، یادآور شد: مطالعه و آشنایی با زندگی امام رضا(ع) می‌تواند برای همه ما به‌ویژه طلاب بسیار ارزشمند باشد، بنابراین توصیه می‌شود زندگی این امام همام به صورت کامل و دقیق مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: در کلام امام رضا(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع)، همواره سخن از برادری و وحدت به میان آمده، بنابراین همین نگاه جامع و وحدت بخش این بزرگان جهان اسلام باید برای همه مسلمین سرمشق باشد، لذا با توسل به ائمه اطهار(ع) می‌توانیم در مقابل ناملایمتی‌های روزگار و دشمنان پیروز باشیم.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: البته ناگفته نماند دینداری و بصیرت به نوعی مکمل همدیگر هستند، بنابراین یک مؤمن واقعی باید هم از نظر تهذیب و تقوا چهره‌ای برجسته داشته باشد و هم دارای قدرت بینش و استدلال درست باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha