پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: متاسفانه افزایش بی‌رویه قیمت کالاها بر سایر خدمات دولت سایه انداخته و شیرینی سایر خدمات دولت کمتر به چشم بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان، اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در شهرستان دشتستان و استان و کشور، بر سایر خدمات دولت سایه انداخته و شیرینی سایر اقداماتی چون، توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی و رشد پایه پولی، فعال‌شدن دیپلماسی اقتصادی کشور، بیمه‌شدن پنج‌ و نیم میلیون نفر از محرومان جامعه، حضور فعال مسئولان در بین مردم، کمتر به چشم آمده است.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه گاهی احساس می‌شود بازار رها شده، گفت: در زمینه نظارت بر بازار، دولت وظیفه‌ای دارد، مسئولان اجرایی در شهرستان دشتستان، استان و کشور وظیفه‌ای دارند و وظیفه شان این است که بر تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم نظارت دقیق داشته باشند و اینکه اقلام ضروری و حیاتی عادلانه و درست در بین مردم توزیع شود، البته در کشورمان کمبود نداریم اما شیوه توزیع درست نیست، بنابراین مدیران و سیستم اجرایی تکلیف و وظیفه دارند و حقوق می‌گیرند بابت اینکه بر اینها نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز نباید مدیران مسئول در ادارات جهاد و صمت و تعزیرات منتظر بنشینند مردم گزارش دهند یا شکایت کنند، باید خودشان در بازار بچرخند و اجناس را ببینند و قیمت‌ها را کنترل کنند، گزارش دادن مردم یکی از راه‌های رسیدگی به این مسئله است اما راه بهترش این است که خودشان وارد میدان شوند.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ دینی، ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد که اثر آن در رفتار فردی و اجتماعی مردم هویدا می‌شود، نوعی از این رفتارها که جنبه بیرونی دارند، آثار گسترده‌تر و عمیق‌تری در جامعه دارند و از این رو پیامبر اکرم (ص) چنین هشدار می‌دهند که «گناه، هرگاه پنهانی انجام شود، فقط انجام‌دهنده آن، زیان دیده و اگر آشکارا انجام شود و با آن مقابله نشود، به همگان زیان می‌رساند».

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌ عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی، مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه و در سه مرحله نهادینه‌سازی (تعمیق)، گسترش فرهنگ (ترویج) و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده، با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر است.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: برای اجرایی و عملیاتی‌ شدن هر یک از این مراحل، به حرکت جمعی و پویا در نهادهای فرهنگی - اعم از خصوصی و دولتی - نیاز است که اگر این هم‌سویی و هم‌پوشانی در سطح فراگیر صورت نگیرد، نتیجه مطلوب بدست نمی‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha