شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر| جلسه جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ جامعه روحانیت شیراز از افزایش افسار گسیخته قیمت ها و فشار اقتصادی بر روی مردم گلایه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جلسه جامعه روحانیت شیراز، ظهر امروز به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین محمد برکت در مدرسه علمیه امام عصر(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی یکی از اعضای جامعه روحانیت شیراز با اشاره به تورم و گرانی در جامعه اظهار کرد: مردم دیگر توان این همه افزایش قیمت ها را ندارند اگر دولت در صدد اجرای برنامه اقتصادی است باید آن را به مردم اطلاع رسانی کند.

وی همچنین در خصوص نابسامانی ها در قبرستان دارالسلام نیز اضافه کرد: قبرستان دارالسلام شیراز که یکی از قدیمی ترین قبرستان های جهان اسلام است اما اوضاع نابسامانی دارد باید فکری به حال ساماندهی آن کرد.

حجت الاسلام حسن مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز موضوع بدحجابی در جامعه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن رحلت امام راحل باید زندگی نامه امام راحل در جامعه تبیین شود، زندگی ایشان باید الگو برای خانواده ها قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص افزایش اجاره بهای منزل نیز گفت: افزایش چندین برابری اجاره بها ها چه خبر است؟ این هشت میلیون مستأجری که در کشور وجود دارند چه طور باید علاوه بر پرداخت هزینه منزل مخارج زندگی را بیرون آورند، به نمایندگان باید توصیه کرد فکری به حال قانون مالک و مستاجران کنند.

حجت الاسلام علوی نژاد دیگر عضو جامعه روحانیت نیز در خصوص برگزاری مناسبت های مذهبی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز باید برای مناسبت های مذهبی تبلیغات بیشتری داشته باشد، همچنین صدا و سیما نیز باید از سیر و سلوک علما و مراجع شیراز برنامه ای بسازد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز افزایش قیمت خودرو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: چرا باید دو شرکت ایران خودرو و سایپا قیمت های خود را افزایش دهند چرا باید یک پراید امروز ۳۰۰ میلیون تومان باشد، اگر ثبات اقتصادی وجود داشت شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت ها نمی شدیم.

وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه ثبات اقتصادی موجب کاهش قیمت ها می شود به مشکلات مستاجران اشاره کرد و بیان داد: تورم در مورد اجاره منزل ها هم اثر گذار است شخصی که می خواهد خانه خود را اجاره دهد قطعا می خواهد با پولی که دریافت کند زندگی خود را بگرداند، مثلا امروز خانه خود را یکساله اجاره می دهد به قیمت ماهانه ۱۰۰ هزار تومان ، هنوز چند روز نگذشته است که افزایش قیمت ها را شاهد هستیم به این دلیل است که اجاره بها صد تومانی به ۵۰۰ تومان افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha