جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / رونمایی از کتاب مکاسب محرمه تالیف آیت الله اعرافی

حوزه/ برای تشویق طلاب به تمام‌خوانی، رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر، امتیاز آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همان‌طور که در ابتدای سال تحصیلی جاری وعده داده شد، سیاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آن است که علاقه‌مندان به خواندن تمام متن رسائل و مکاسب، بیش از گذشته بتوانند در برنامه جدید آموزشی حوزه این کتاب‌ها را کامل بخوانند.

به همین‌ خاطر امتحانات متعدد برگزار می‌شود تا مشکل محدودیت زمانی برای اتمام محدوده‌ها نباشد و در سال تحصیلی آینده نیز تلاش می‌شود برنامه‌های آموزشی و برنامه امتحانات به گونه‌ای اجرا شود که زمینه تمام خوانی به راحتی فراهم باشد.

امروز نیز برای تشویق طلاب به تمام‌خوانی، امتیازات آن اعلام می‌شود.

امتیاز تمام‌خوانی:

سؤالات امتحانات کتبی رسائل و مکاسب سطوح عالی در تیر و مردادماه به میزان ۲۰ نمره از محدوده‌های الزامی و علاوه بر آن ۲ نمره اضافی از محدوده‌های اختیاری طراحی خواهد شد و لذا طلابی که تمام‌ محدوده‌ها را طبق توصیه مرکز مدیریت خوانده باشند در تمامی امتحانات فوق از امتیاز نمره تشویقی بهره‌مند می‌گردند.

دروس تمهیدی فقه معاصر که اختیاری و اضافه بر دروس عادی هستند برای نیاز طلاب به بررسی منابع فقها و مراجع معظم معاصر ما در موضوعات جدید در نظام آموزشی قرار گرفته و خط آغاز رسیدن به اجتهاد مطلق با گرایش تخصصی می‌باشد و مورد تأکید مدیریت حوزه‌های علمیه است.

این دروس که با استقبال اساتید مواجه گردید، مثل همه فعالیت‌های فوق برنامه دارای امتیازاتی می‌باشد.

امتیاز دروس تمهیدی فقه معاصر:

طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم‌سال آن قبول شوند به کمترین نمره مکاسب ایشان، ۱.۵ نمره به نمره شفاهی و ۱.۵ نمره به نمره کتبی به شرط کسب حداقل نمره ۱۲ اضافه خواهد شد.

طلاب درس خارج که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم سال آن قبول شوند به کمترین نمره آنان ۲ نمره تشویقی به یک مصاحبه درس خارج فقه ایشان به شرط کسب نمره حداقل ۱۲ اضافه خواهد شد.

تبصره: هریک از دروس تمهیدی فقه معاصر باید حداقل در هر نیمسال ۶۰ جلسه تشکیل گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    ممنون از تلاش های سطوح عالی اما دو نمره کمه، لطفا میزان اضافه شدن به امتحان شفاهی درس خارج رو بیشتر کنید، ممنون از زحماتتتون
  • حسن IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام علیکم از معاونت سطوح عالی به نوبه ی خودم تشکر میکنم بابت این طرح ها و حمایت ها اینکه به وعده های خودتون عمل میکنید و باعث دلگرمی طلاب میشود، بسیار قابل تقدیر است
  • مهدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    با تشکر فراوان از زحمات مدیریت محترم حوزه و دفتر فقه معاصر. ان شاءالله موفق و پیروز باشید.
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    خواستم از مدیریت محترم حوزه های علمیه و همچنین مسئولین سطوح عالی که در راستای ارتقا سطح علمی طلاب زحمت می کشند تشکر کنم، امیدوارم که خداوند به ایشان توفیقات روزافزون عنایت فرماید ان شاءالله. انصافا جای اینجور برنامه ها در حوزه خالی هست و نیاز هست بیشتر به آن پرداخته شود
  • حسینی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    عرض سلام و خسته نباشید بابت زحمات مسئولین محترم ممنون از اینکه به وعده‌های که داده بودید عمل کردید سعیکم مشکور