پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ارتحال امام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی گفت: امام خمینی(ره) با پیروی از دین، سیره پیامبر و اهل‌بیت موفق شد چهره حکومت الهی را به جهانیان نشان دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» برخی از روحانیون پاکستانی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی در پیام ها و اظهارات خود انقلاب اسلامی را حاصل پیروی از سیره امام حسین دانسته و این انقلاب را سر مشق جنبشهای انقلابی در سراسر جهان توصیف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان اظهار داشت: تردیدی نیست که در فقه، اصول، کلام، عرفان، تصوف و تفسیر، امام خمینی (ره) یکی از شخصیت هایی است که در سطح جهانی شناخته شده است و میراث بزرگی برای مسلمانان از خود بر جای گذاشته است. اما آنچه که امام خمینی را از سایر فقها و دانشمندان ممتاز می کند این است که امام خمینی (ره) در جامعه و بین مردم چنان نفوذ داشتند که به واسطه همان مردم عادی انقلاب را به پیروزی رساند و به پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در سطح جهان هویت جدیدی بخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین شهیدی افزود: در جهانی بودن رسالت پیامبران شکی نیست، پیام آخرین پیامبر الهی نیز برای عالم بشریت است و جاودانه خواهد بود. ائمه اهل بیت علیهم السلام نیز نهضت خود را به عنوان مبارزه برای نجات بشر و ورود مردم به عرصه دین و اجرای پیام جهانی دین بر تمامی جامعه بشری به ارمغان آوردند. امام خمینی(ره) با پیروی از دین، سیره پیامبر و اهل‌بیت موفق شد چهره این حکومت الهی را به جهانیان نشان دهد.

رئیس امت واحده پاکستان تأکید کرد: امروز شاهد جلوه های عملی تلاش های امام خمینی هستیم که نظام سرمایه داری جهانی و شرق و غرب ناچارند در حکومت های بی دین خود و حتی حاکمان مستکبر، نمونه هایی از نظام امام را به پیروان خود ارائه دهند.

وی تصریح کرد: نمونه ای که پیش روی ماست کربلاست، به همین خاطر است که در هر جای دنیا، نهضتی به پا می شود، مردم برای ایثار و شهادت و جان دادن آماده هستند و الگوی خود را امام حسین علیه السلام قرار می دهند. همینطور وقتی صحبت از استقرار نظام برتر در مقابل مستبدان عصر حاضر، می شود، امام خمینی را الگوی پیشگامان این نهضت می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ظفر نقوی نائب دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز بیان داشت: ویژگی انقلاب اسلامی این بود که امام خمینی شعار آزادی از استعمار و شعار ثبات و استقلال را داد. استقلال یعنی تصمیمات را خودمان بگیریم، مردم در تصمیم گیری آزاد باشند. تصمیمات ما در واشنگتن یا روسیه گرفته نشود. ما خودمان استراتژی سیاست های داخلی و خارجی خود را تعیین کنیم. به همین دلیل است که امام (ره) شعار «نه شرقی نه غربی» را داد. ما سیاست خودمان را خواهیم داشت و به شرق و غرب کار نداریم. ما به ثبات مستقل نیاز داریم.

وی افزود: این شعار باعث شد که جنبشهای انقلابی سراسر جهان به این انقلاب جلب شود، این شعار نه تنها به نام اقتصاد سر داده نشد بلکه به نام ثبات و استقلال به وجود آمد.

وی تاکید کرد: بزرگترین انگیزه در این شعار روحیه اسلامی بود که چگونه می توانیم بردگی دیگران را بپذیریم وقتی که بنده خدا هستیم؟ امروز، ایران با وجود تمام تحریم های اقتصادی، تصمیمات خود را با همان شعار استقلال خودش می گیرد و به همین خاطر است که ایران در میان قدرت های بزرگ جهان شمرده می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا نیز در پیام خود به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: مردم امروز به دنبال رهبری مدبر مانند امام خمینی (ره) هستند. زمانی می توان جلوی ظلم و تجاوز به حقوق بشر را گرفت که حاکمان، مسیر مشخص شده توسط امام خمینی (ره) را جزئی از سیاست های خود قرار دهند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در راستای آرمان‌های امت اسلامی تلاش کرده و مسیر امام خمینی (ره) را ادامه می‌دهد.

امام جمعه ملبورن استرالیا گفت: حضرت امام خمینی (ره) کسانی را که بین شیعه و سنی تفرقه می اندازند، عامل استعمار و استبداد نامیده است. ترویج وحدت و برادری نیاز مبرم عصر است.
زین رضا حیدری از تحریک بیداری امت مصطفی پاکستان هم گفت: افرادی که می‌خواهند اندیشه باطل را ترویج دهند، سخت تلاش می کنند و موفق هم می شوند. اما خیلی اندک مردمی هستند که متعهد به امامت، ولایت و اندیشه امام خمینی (ره) هستند. به همین دلیل است که انبوهی از مردم از خدا، دین و پیامبران دور شده اند.

وی در ادامه گفت: وقتی امام خمینی(ره) مشکلات ملت خود را بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که منشأ مشکلات مردم ظلم پذیری، ذلت پذیری و دوری از نظام الهی است که به همین دلیل بود که مردم ایران سالهای متمادی نظام شاهنشاهی را متحمل شده بودند.

وی در پایان گفت: تنها راه حل برای رهایی مردم از این مخمصه ها، شعور و آگاهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha