سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
انقلابِ اسلامی سیمینار

حوزه/ به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان سمیناری به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با عنوان «انقلاب اسلامی تجلی گاه وحدت اسلامی» برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان سمیناری به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با عنوان «انقلاب اسلامی تجلی گاه وحدت اسلامی» در اسلام آباد پاکستان برگزار شد که در آن علما، دانشمندان، طلاب و اقشار مختلف مردم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این سمینار گفت: ۲۲ بهمن روز عید است که انقلاب اسلامی ایران وارد چهل و پنجمین سالگرد خود شده است. انقلاب اسلامی ایران بر اساس ایدئولوژی غرب یا شرق به وجود نیامده بلکه صرفاً بر پایه ایدئولوژی اسلامی پدید آمد که جایگاهی منحصر به فرد و برجسته در جهان پیدا کرد. این انقلاب علیرغم ممنوعیت ها و تحریم ها در همه زمینه ها به جایگاه برجسته ای دست یافته است. آمریکا نمی خواهد کشوری سیاست خارجی و داخلی مستقلی داشته باشد. مردم شریف و مهربان برای عزت کشورشان از کشور خود در برابر حاکمان دیکتاتور و بیگانه محافظت کنند.

سید نیر بخاری رئیس سابق مجلس سنای پاکستان نیز این روز را به دوستداران انقلاب اسلامی ایران تبریک گفت و بیان داشت: این کشوری است که فراتر از مرز خود از مردم مظلوم فلسطین و کشمیر حمایت کرده است. حتی در مورد کشور ما هم صداقت مردم ایران مثل روز روشن است، با وجود محدودیت هایی که برایشان وجود دارد، خودشان تصمیم می گیرند. بنابراین ما هم باید برای منافع کلان کشورمان تصمیمات سختی بگیریم.

احسان خزائی سرکنسول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر و قدردانی از حجت‌الاسلام ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: ما به اتحاد و همبستگی مسلمانان بیشتر توجه کرده و کودکان و نوجوانان را تربیت کنیم زیرا عناصری در تلاش هستند که اسلام خدشه دار شود تا وحدت امت اسلامی از بین برود. انقلاب اسلامی ایران نام یک تحول بزرگ فرهنگی و در جهان متمایز از سایر انقلاب ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد اقبال رضوی نایب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم گفت: انقلاب اسلامی بر همان اهداف پا بر جا است که بر اساس آن این انقلاب به وجود آمده یعنی استقلال، آزادی و دموکراسی.

وی تاکید کرد: دخالت آمریکا در کشور ما شدید شده است، نمی توانیم تصمیمات کشور را خودمان بگیریم. امام خمینی (ره) در پی تصمیمی به موقع، صاحب نظران و حکیمان بزرگ غرب را شکست داد و ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را به مناسبت میلاد رسول اکرم، هفته وحدت اعلام کرد. اعلام بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، نیز مسئله فلسطین را برای همیشه زنده کرد.

امیر عباس مجری معروف کشور پاکستان گفت: انقلاب ایران انقلاب غیرعادی قرن بیستم است که محقق شده است. انقلاب ایران ظالمانه ترین نظام های سلطنت پهلوی را سرنگون کرد.

مفتی گلزار نعیمی از علمای برجسته اهل سنت هم گفت: قبل از این انقلاب بزرگ و تلاش‌های امام خمینی، قدرت مصونیت در مسلمانان از بین رفته بود، چیزی به نام مقاومت وجود نداشت، بنابراین وجه تمایز این انقلاب با انقلاب های دیگر وجود امام خمینی (ره) است که وجدان پاک و آگاه به اسرار قرآن به امت اسلامی ابعاد تازه ای بخشید، انقلاب ایران این امکان را به وجود آورد که دیگر کسی نتواند درخت تناور اسلام را خم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر علوی، حجت الاسلام والمسلمین اقبال بهشتی و ملک اقرار حسین از دیگر سخنرانان این سمینار بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha