دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی

حوزه/ استاندار گلستان یکی از اهداف انقلاب را ایجاد تمدن نوین اسلامی معرفی کرد و گفت: تمدن نوین اسلامی با نگاه به واقعیت‌های امروز با اتحاد برادران شیعه و سنی امکان پذیر است و یک فرقه نمی‌تواند به تنهایی آن را محقق سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، علی‌محمد زنگانه در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که ساعتی پیش با حضور مسئولان کشوری و استانی و علمای شیعه و سنی در شهرستان گرگان برگزار شد، تقریب بین مذاهب اسلامی را کلید اصلی تمدن نوین اسلامی دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف، مداخلات باید عاقلانه و مبتنی بر نامه‌های دانش محور باشد.

وی خاطرنشان کرد: این دومین اجلاس وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در استان است که به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه امام حسین(ع)، استانداری و سایر نهادها برگزار می‌شود و در این رویداد ارزشمند به دنبال ارتقاء جایگاه و اهمیت سواد بین تقریب مذاهب با ارائه راهکارهای علمی هستیم.

استاندار گلستان، یکی از اهداف انقلاب را ایجاد تمدن نوین اسلامی معرفی کرد و افزود: تمدن نوین اسلامی با نگاه به واقعیت‌های امروز با اتحاد برادران شیعه و سنی امکان پذیر است و یک فرقه نمی‌تواند به تنهایی آن را محقق سازد.

زنگانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این عرصه، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که در سال ۹۸ با مسئولان داشتند به مراتب چنین وحدتی اشاره کردند که یکی از مراتب آن، اتحاد جهان اسلام است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران ستاد بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان گلستان فرمودند که منطقه گلستان از نظر نیروی انسانی از مناطق ممتاز هستند و مردم آن منطقه همزیستی مطلوبی را در بین اقوام دارند.

استاندار گلستان، ابراز کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استان گلستان علاوه بر ارتباط با استان‌های همجوار و کشورهای همسایه و دوست، می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند و الگو برای سایر کشورها باشد.

زنگانه با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر وحدت شیعه و سنی تأکید دارند و می‌فرمایند که دشمنان به دنبال خاورمیانه جدید هستند، اضافه کرد: شیوه رهبری حتی در مواقعی که افراد محدود و وحدت شکن مواضعی را اعلام می‌کنند، بازهم حفظ وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید این شیوه را حفظ کنند و امید است که در این رویداد با کمک تمام نهادها گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha