دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: از صدر اسلام تا کنون و فردا، مهمترین عمل صالح، وحدت، تقریب و همدلی است به این دلیل که تلاش دشمن ایجاد تفرقه و جدایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی و علمای شیعه و سنی در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم بخاطر تشکیل این مجالس که اساس و مبنای آن تحبیب و تألیف قلوب است که این از آرمان‌های بسیار مهم اسلامی و قرآنی است و این مجالس هرچه گسترده‌تر و بیشتر باشد، بهتر است که ان‌شاءالله جهانی شود و نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی لازم است تا برگزار شود تا به آن تمدن نوین اسلامی نزدیک شده و حرکت کنیم.

وی با تشکر از اقدامات حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، گفت: در تمام ادیان آسمانی و الهی سه اصل به عنوان اصل اساسی است، توحید، معاد و نبوت که تمام متدینین عالم به این سه اصل ولو لسانا، معتقد و پایبند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در تشریح مسئله معاد یادآور شد: مسئله معاد را همه ما در پیش داریم و وقتی در قرآن خداوند بعثت انبیاء را مطرح می‌کند، مسئولیت آنها را به این امر متوجه می‌کند، به روزی که روز ملاقات همگانی است.

آیت الله نورمفیدی به پذیرش بهشت و جهنم از سوی سایر مذاهب اشاره کرد و گفت: از نظر قرآن، عوامل مهم و اصلی برای ورود به بهشت چیست؟ آنچه که در آیات مشاهده کرده‌ام، سه اصل از آیات استفاده می‌شود که عامل اصلی است؛ در سوره نازعات آمده است «وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَیٰ».

وی همچنین تقوا را عامل مهمی برای رسیدن به بهشت دانست و افزود: کسی که اهل تقوا باشد، بهشت را به میراث به او می‌دهند، تقوا در یک جمله کوتاه به معنای خدا را در نظر داشتن در اخلاق و گفتار و رفتار است که این معنای عام است.

امام جمعه گرگان به تشریح موضوع عمل صالح پرداخت و توضیح داد: آیات زیادی در قرآن بر این مسأله اشاره دارد، از جمله در آیه ۱۲۴ سوره انبیاء، که آمده است هر مرد یا زنی که عمل صالح انجام دهد و ایمان هم داشته باشد، وارد بهشت می‌شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: عمل صالح، بهشت‌بَر است و معنای وسیعی دارد که بسیاری افراد اشتباه می‌کنند و آن را فقط در عبادات می‌دانند، در حالی که اصلا اینطور نیست و باید این تفکر اصلاح شود، زیرا حتی برداشتن یک خار از راه مردم هم مصداق عمل صالح است.

وی با توصیه بر توجه و دقت به دامنه وسیع عمل صالح، خاطرنشان کرد: در شرایط متفاوت عمل‌های صالح تغییر می‌کند، به عنوان مثال، دعا عمل صالح است اما هر جا عمل صالح نیست، بلکه در زمان‌هایی چیزهای دیگری اقتضاء می‌کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از مهمترین واجبات دانست و آن را نوعی عمل صالح معرفی کرد و گفت: از کوچک‌ترین کاری که در رابطه با خدا یا مردم باشد، عمل صالح شمرده می‌شود که مهمترین عمل صالح، جهاد در راه خداست و این حد عالی آن است.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: عمل صالح محدوده خاصی ندارد و از نظر منطق اسلامی و بر اساس آیات و روایات، باب بسیار گسترده‌ای است، حتی تبسم به یک برادر مسلمان، احسان و صدقه و عمل صالح است.

وی اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون و فرداها، مهمترین عمل صالح، وحدت تقریب و همدلی است به این دلیل که تلاش دشمن ایجاد تفرقه و جدایی است و به دنبال آن است که مردم را با نظام در بیندازند، حضرت امام(ره) فرمودند که حفظ ارزش‌های الهی حتی از حفظ امام نیز واجب‌تر است، زیرا امام هم در حفظ ارزش‌ها فدا می‌شود و اقدام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با اشاره به توطئه‌های اخیر دشمن نسبت به ملت ایران، به فرمایشی از مقام معظم رهبر اشاره کرد که: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است و چیزی که جلوی آن را می‌گیرد وحدت است و اگر همه جهان اسلام به این سمت هدایت شوند، نوعی عمل صالح است.

آیت الله نورمفیدی، همچنین به نامه‌ای از امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد که حضرت نسبت به اجتماع جهان اسلامی حساس‌تر بودند.

وی با تأکید بر اهمیت انجام عمل صالح با هر اقدام صالح و خوب، اظهار امیدواری کرد که خداوند این توفیق را به حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دهد که مسأله تقریب را در تمام کشورهای اسلامی ترویج داده تا افکار و اندیشه‌ها به این جهت برسند که با توجه به اوضاع جهانی، رسیدن به این هدف را نزدیک کرده و زمینه نسبت به زمان‌های قبل بسیار بیشتر فراهم شده، که قطعا از مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز حفظ وحدت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha