یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست بانوان فرهیخته استان گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

حوزه/ نشست بانوان فرهیخته استان گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار شد که در آن جمعی از بانوان فرهیخته استان و نیز طلاب خواهر شیعه و سنی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست بانوان فرهیخته استان گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب صبح امروز در مؤسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد که در آن جمعی از بانوان فرهیخته استان و نیز طلاب خواهر شیعه و سنی حضور داشتند.

خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با تبریک فرارسیدن ایام بعثت رسول بیداری، اظهار داشت: زمانی پیامبراکرم(ص) مبعوث شدند که دنیا و جهان بشریت در جهل و تاریکی و سرشار از غرور و فریب نفس بودند.

وی با بیان اینکه قرآن، فلسفه وحی الهی را خارج شدن از تاریکی‌ها به سوی نور می‌داند، گفت: ظلمات و تاریکی‌های آن زمان تا اندازه زیادی در تاریخ منعکس است، چه در منطقه جزیره العرب، مکه و نواحی آن که خرافه و جهل، خشونت، بی‌عدالتی و زورگویی بود و چه در دنیای متمدن امروز.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز زمانی اتفاق افتاد که در کشور ایران فرامین قرآن و احکام اسلامی به فراموشی سپرده شده بود و آمریکا و انگلیس بر کشورمان تسلط داشته و ثروت این سرزمین را به یغما می‌بردند.

حسینی واعظ اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، عزت و استقلال و اقتدار به مردم ایران بازگشت و به نظر بنده یک نمونه از برکات انقلاب نصیب بانوان شیعه و سنی استان گلستان از اقوام و مذاهب مختلف شده است که در کنار هم با حفظ وحدت زندگی می‌کنند.

وی به بیان گزارش مختصری از فعالیت مدارس علمیه خواهران استان، یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت می‌کنند که یک هزار و ۲۰۰ تن مشغول به تحصیل در سطوح مختلف ۲، ۲ و ۴ هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ابراز کرد: ثمره مدارس علمیه استان تاکنون بیش از ۲ هزار بانوی دانش‌آموخته مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است که در جامعه به فعالیت مشغول هستند.

حسینی واعظ اظهار کرد: نکته قابل اهمیت این است که به جرأت می‌توان گفت تمام خواهران طلبه ما تقریبی هستند و نمونه آن، همکاری مدارس علمیه استان در شهرهای شیعه و سنی است که با برگزاری برنامه‌های مشترک در مسیر وحدت قدم بر می‌دارند.

وی اعلام کرد: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی اعزام استاد و مبلغان تقریبی خود را به مدارس علمیه خواهران اهل سنت نیز دارد، همچنان که در جامعه المصطفی شاهد آن هستیم.

در پایان این مراسم تعدادی از بانوان فرهیخته شیعه و سنی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نشست بانوان فرهیخته گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

نشست بانوان فرهیخته گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

نشست بانوان فرهیخته گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

نشست بانوان فرهیخته گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

نشست بانوان فرهیخته گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha