جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:هیچ کسی نمی گوید انتقاد نکنید اما اینکه برخی می گویند ما با ولایتیم اما نه با دولتیم و نه با مجلس، منطق و ادبیات درستی نیست. این ادبیات نادرستی است که بگویم نه مجلس را تایید می کنیم و نه دولت را.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم سالروز ارتحال امام در مسجد انقلاب بجنورد در جمع مردم و مسئولان خراسان شمالی اظهار کرد: مجلس ارتحال امام‌ مجلس گروهی، حزبی و باندی نیست، این مجلس مردم است و همه در آن حضور دارند و در واقع این مجلس نماد یک ملت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام چهره ای است نه از زمان ارتحال، بلکه از سال ۱۳۴۲ نامش جهان گیر شد و نامش تا ابد جاوید باقی خواهد ماند و در واقع نام امام خمینی(ره) با نام سید الشهدا و انقلاب کربلا گره خورده است و تا آن نام ادامه دارد نام امام نیز ادامه خواهد داشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به چهار ویژگی امام راحل بیان کرد: امام خمینی(ره) در طول دوران سخت مبارزه به رغم بمباران تخریب یک روز مایوس نشد و یک روز سخن مایوس کننده نزد و در بحرانی ترین شرایط امام راحل از امید صحبت می کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در حوادث سخت همچون فتنه سال ۸۸، اغتشاشات سال گذشته و ... خم به ابرو نیاورد و مأیوس نشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مردم نیز وفادار به نظام و ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: مردم با مشکلات زیادی همچون گرانی های افسار گسیخته مواجه هستند اما دارای تحلیل هستند و در راهپیمایی ۲۲بهمن سال گذشته به صورت گسترده حضور یافتند و راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بی‌سابقه بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر با خدا باشیم خدا با ما است، تاکید کرد: رهبران هوشیار در دنیا می گویند که مقام معظم رهبری دوراندیش ترین رهبر جهان است.

وی به ویژگی دوم امام اشاره کرد و گفت: امام راحل خسته نشد و خستگی را خسته کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمن دوست دارد مردم را خسته نشان دهد در حالیکه ملت ما خسته نیستند و به فضل خداوند دشمنان را خسته خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایستادگی بر مواضع حق سومین ویژگی امام راحل است، گفت: در روز ارتحال امام باید مقاومت را از ایشان بیاموزیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از ولایت و اهل حق جدا نشوید چرا که راه، با ولایت بودن و همراه با ولایت بودن است و آن ویژگی امام خمینی (ره) است که بر خط مستقیم حق تا پایان پافشاری کرد.

وی با اشاره به ویژگی چهارم امام افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری با تمام قوا بعد از انقلاب از سه قوه دفاع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در فتنه سال ۸۸ مقام معظم رهبری از آراء مردم دفاع کردند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی گوید انتقاد نکنید اما اینکه برخی می گویند ما با ولایتیم اما نه با دولتیم و نه با مجلس، منطق و ادبیات درستی نیست.

وی تأکید کرد: این ادبیات نادرستی است که بگویم نه مجلس را تأیید می کنیم و نه دولت را.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خط امام راحل و مقام معظم رهبری آن است که آن هایی که در میدان کار هستند آن ها را تأیید و حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha