یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نجفی

حوزه/ بازیگر فیلم «دندان مار» گفت: آسیب جدی فیلم‌های دینی، شعارزدگی است که در برخی کارها به چشم می‌خورد.

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: جشنواره های موضوعی با هدف ترویج اندیشه خاص در سینما برگزار می‌شود. برای مثال فستیوال‌هایی که در آن موضوعات دینی و انقلابی مد نظر است در پی رواج این دست مفاهیم در سینما و جامعه است. برای مثال اخیراً جشنواره ایثار برگزار شد که در آن به موضوع شهادت و ایثار رزمندگان توجه شده است. این دست جشنواره ها به‌نظرم اتفاقی خوشایند در سینما محسوب می‌شود البته مفاهیمی چون ایثار در همه جای دنیا مورد تجلیل است. برای مثال فیلم‌هایی که با محوریت جنگ جهانی اول یا دوم ساخته شده گواه این ادعا است اما در هشت سال دفاع مقدس ما نحوه ایثار علاوه بر ویژگی‌های انسانی، دارای معانی دینی نیز است.

این بازیگر تأکید کرد: صرف پیام و معنای ارزشمند، جشنواره‌ای را موفق نمی‌کند چون اگر آن رویداد نتواند جریان‌سازی داشته باشد صرفاً یک دوره، خواهد بود که مطمئنم بعد از چندسال فراموش هم می‌شود برای همین باید سیاست گذاری‌های بلندمدت و کارشناسانه برای هر جشنواره صورت گیرد تا آن اتفاق بتوانند تاثیراتش در سینما نمود داشته باشد.

وی درباره آسیب‌های رایج در فیلم‌های ارزشی و دینی گفت: در حوزه آثار دینی، کارهایی وجود دارد که با نگاهی تکراری و شعارگونه به موضوعات می‌پردازند این اتفاق باعث شده فیلم‌های این چنینی چندان به مذاق تماشاگر خوش نیاید.

نجفی تأکید کرد: فضای مجازی، دنیای گسترده دارد که مردم را شیفته خود کرده است سینما می‌تواند از این عرصه جدید برای شکوفایی و رونق بیشتر خود سود ببرد تنها نیاز است کارشناسان خبره پل‌های ارتباطی بین دنیای مجازی و هنر هفتم را شناسایی کنند.

بازیگر سریال «کاراگاه علوی» تأکید کرد: برای رونق جشنواره‌های موضوعی و دینی باید جذابیت سینمایی را هم مدنظر قرار داد چون برخی مواقع این تصور پیش می‌آید کار ارزشمند دینی باید از جذابیت دور باشد. این نگاهی اشتباه است، سینما بدون جذابیت راه به جایی نخواهد بود چون نیاز دارد در قدم اول تماشاگر را جذب خود کند.

نجفی گفت: برای موفقیت جشنواره‌های موضوعی، یک شرط دیگر هم نیاز است آنهم وجود سرمایه‌گذاران خبره برای چنین کارهایی هست چون اگر رویداد سینمایی به لحاظ مادی از حمایت کافی بهره نبرد بعد از یک یا دو دوره دیگر برگزار نخواهد شد اتفاقی که بارها نمونه آن را شاهد بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha