یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محرومیت زدایی

حوزه/ حجت‌الاسلام یوسف بخشی امام محله و مسئول پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محله احمدآباد تبریز است پا به میدان محرومیت‌زدایی و رفع فقر از محله گرفته است.

خبرگزاری حوزه - تبریز/ حجت‌الاسلام یوسف بخشی امام محله مسجدی در خطه تبریز و و مسئول پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محله احمدآباد است که با استفاده از حضور خیرین و گروه‌های جهادی عزمی جدی در جهت محرومیت‌زدایی و رفع فقر در پیش گرفته است.

وی که حدود ۲۱ سال در محله احمدآباد شهر تبریز به تبلیغ مشغول است و حدود دو سال امام پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی را برعهده دارد، تلاش گسترده‌ای داشته تا فعالیت‌های مسجد را در سطح محله گسترش دهد و در جذب جوانان و اهالی به مسجد توانسته توفیقات خوبی را به دست بیاورد.

بنای خانه احسان؛ گامی به سوی محرومیت زدایی حاشیه نشین‌ها

این امام محله در باب رفع مشکلات معیشتی مردم، برنامه‌ریزی خوبی دارد و توانسته در برهه‌ای چهار هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع نماید و با شناسایی محرومان، در جهت کمک‌های مالی و حمایتی، تلاش‌های ماندگاری را به ثبت برساند.

وی یکی از اهداف مهم خود را در جهت رفع محرومیت‌زدایی بنای خانه احسان می‌داند، خانه‌ای که همان‌گونه که از نامش مشخص است در دل مسجد قرار است مأمنی برای رفع گرفتاری‌ها باشد.

در حال حاضر اهالی محله شامل ۶۷۰ خانواده هستند که ۷۷ خانواده به دلیل وضعیت اقتصادی همواره نیاز به حمایت و دریافت بسته‌های معیشتی دارند، این امام محله با تقسیم‌بندی اقشار ضعیف، هدف‌گذاری خوبی بر روی کمک‌های حمایتی از نیازمندان در پیش گرفته است.

بنای خانه احسان؛ گامی به سوی محرومیت زدایی حاشیه نشین‌ها

وی در باب مسیرگشایی و عمران محله نیز، فعالیت‌های خوبی داشته و با همراهی شهرداری و برگزاری جلسات با حضور هیئت امنای مسجد و ایجاد تشکیلاتی برای مشورت و همفکری، اتصالات خوبی از محله به اتوبان رقم زده است و با تملک ۱۵ خانه به واسطه پیگیری‌های مستمر، بخش زیادی از عمران این محله و بازگشایی‌ها تحقق یافته است.

با همت و پیگیری این امام محله در جهت رفع موانع عمرانی محله نیز در جهت بهسازی، فضای خوبی در گسترش مسجد به وجود آمده و همین امر بستری در جهت حضور مردم در مسجد شده است.

وی که در اجرایی شدن دو فاز از این پروژه از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در همراهی با شهرداری کمک گرفته است در کنار تبلیغ، نسبت به مشکلات و کاستی‌ها در محله و همجواری با مسجد بی‌تفاوت نبوده است.

بنای خانه احسان؛ گامی به سوی محرومیت زدایی حاشیه نشین‌ها

حجت‌الاسلام بخشی همچنین توانسته با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه هم‌دلان قمر بنی هاشم(ع)، کارهای خیر را سمت و سوی بهتری دهد و در تجدید بنای خانه یکی از نیازمندان محله در سال ۹۹ با هزینه ۲۰ میلیون تومان، گامی در جهت کمک به نیازمندان بردارد.

یکی دیگر از اهداف مهم این صندوق اهدای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان است تا حتی با اهدای وام بلاعوض نیز رنگ محرومیت را از این محله بزداید.

وی در رفع نیازهای نیازمندان توانسته در تأمین لوازم خانگی و لوله‌کشی گاز برای یک خانه قدم‌هایی را بردارد. از جمله اقدامات این امام محله معرفی بیماران به پزشکان به صورت رایگان است، ایجاد بستر در جهت حضور پزشکان و متخصصان در محله برای درمان نیازمندان از جمله رویکردهای مهم است و حتی در درمان اعتیاد نیز قدم‌هایی برای نیازمندان برداشته است.

برگزاری کلاس‌های طرح‌های تابستانی ویژه دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف از اقدامات این امام محله است و تلاش می کند تا پیوندی ناگسستنی میان مسجد و محله شکل بگیرد.

انتهای پیام

بنای خانه احسان؛ گامی به سوی محرومیت زدایی حاشیه نشین‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha