شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه بحرین.

حوزه/ عناصر مزدور وابسته به وزارت کشور بحرین با ممانعت از رسیدن نمازگزاران به مسجد امام صادق (ع)، برگزاری بزرگترین نماز جمعه را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عناصر مزدور و شبه نظامیان غیرنظامی وابسته به وزارت کشور بحرین با ممانعت از رسیدن نمازگزاران به مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز، برگزاری بزرگترین نماز جمعه جامعه شیعیان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

ایست‌های بازرسی امنیتی و نیروهای مسلح و خودروهای نظامی با محاصره شدید امنیتی در تمامی ورودی‌های شهرک الدراز در غرب منامه پایتخت بحرین مستقر شده و از رسیدن ده‌ها نمازگزار به مسجد جلوگیری کردند و به بهانه اینکه اهل منطقه نیستند، خواستار بازگشت آنها به مناطق خود شدند.

نمازگزاران علی رغم این محاصره در مسجد حضور یافتند و مجدداً مخالفت خود با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تدابیر شدید امنیتی اعمال شده علیه شعائر دینی جامعه شیعیان این کشور را تکرار کردند و بر رد آزار و اذیت رسمی مذهبی و فرقه ای تاکید نمودند.

این نماز به امامت شیخ علی رحمه روحانی بحرینی برگزار شد و وی به احیای مراسم عزاداری محرم در بحرین برای سال ۱۴۴۵ هجری قمری اشاره کرد و گفت: علمای بحرین از اعلام شعار عاشورا برای سال جدید با عنوان "گفتار شما از ماست» خبر دادند.

وی بر تأمین روزی و طلب روزی حلال تأکید کرد و آن را یکی از انواع اصلاح دنیا دانست که موجب عزت نفس و عزت انسان می شود و از آنچه در دست مردم است بی نیاز می کند و از گدایی جلوگیری و آبروی آن ها را حفظ می کند.

شیخ رحمه افزود: هر مؤمن عاقل باید این را بخواهد و در آن به حدی که به نفعش است و نیازهایش را برآورده کند تلاش کند و حتی مقدمات آن را فراهم کند، مانند یادگیری، تربیت، کسب مهارت و رشد توانایی ها. و اگر مؤمن به درخواست حلال خود قصد طلب رضای خدای متعال و طلب خیر را داشته باشد و دست خود را از بی نیازی به مردم باز دارد و از خانواده و خویشاوندان حمایت کند، این عمل عبادت شایسته ای که جزء اعمال اخروی به حساب می آید.

شایان ذکر است که این محاصره امنیتی پس از آن صورت گرفت که اداره امور دینی وابسته به وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف در دولت بحرین، علمای دینی و خطبای جمعه را تهدید کرد که در صورت صحبت از امور عمومی به ویژه مسائل سیاسی و انتقاد از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مورد پیگرد امنیتی قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha