دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء، در نشست بررسی همایش بین المللی، الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اداره مساجد به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود، تا کار ها بهتر و با انگیزه بیشتر اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه آیت الله علماء، صبح امروز در نشست بررسی همایش بین المللی، الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور که با حضور برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: نقش مساجد به عنوان مرکزیت شکل گیری انقلاب اسلامی، باید مد نظر باشد.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن اهمیت مساجد در جامعه خصوصا در بین جوانان، گفت: مساجد باید به گونه‌ای باشد که محل رفت و آمد مردم، خصوصاً جوانان باشد و مرکزیت اجتماعی محلات باشند، زیرا از طریق همین مساجد می‌توان بسیاری از کارهای زمین مانده را انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت مساجد در گذشته و نقش علماء در رفع مشکلات مردم، افزود: در گذشته بسیاری از کارها توسط علما و در مساجد انجام می شد و اتفاقا مشکلات حل می شد، زیرا نقش محوری مسجد حفظ شده بود.

آیت الله علماء اظهار کرد: مساجد به صورت اولی می‌توانند مرکزیتی برای حضور جوانان باشند، لذا باید به گونه‌ای عمل شود که اداره مساجد به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود، تا کارها بهتر و با انگیزه بیشتر اجرا شود.

وی تصریح کرد: لازم است مساجد علاوه بر کارهای عبادی به فعالیت‌های اجتماعی روی بیاورند، زیرا محوریت مساجد و امامان جماعت بسیاری از کارها و معظلات را مدیریت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با مهم برشمردن جایگاه مساجد در روند همه جانبه مسائل مردم محلات، گفت: مساجد باید مرکز ثقل تصمیم‌گیری‌های محلات باشند.

اداره مساجد به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha