دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول خواجه کریمی

حوزه/ نشست اخلاقی با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی صبح امروز در نشست اخلاقی در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه کریمه اهل بیت (ع) خوانسار، اظهار داشت: آنچه که در تاریخ اسلام دریافت می‌شود، این است که همیشه افرادی که با اسلام مخالفت داشتند این افراد، به این نتیجه رسیده بودند که دین را باید با دین از بین برد، لذا دیندارانی که حرکت برای از بین بردن دین دارند از همه خطرناک‌ترند و از این افراد به منافق و نفاق یاد می‌شود و خطرناک‌تر از کافرین هستند.

وی با بیان اینکه همیشه دشمنان در جریان جامعه اسلامی از بی‌خبری و جهل دینداران استفاده می‌کردند، گفت: منافقین مدینه از مشرکین قریش برای پیامبر(ص) خطرناک‌تر بودند.

امام جمعه خوانسار با تأکید بر اینکه منافقین کسانی هستند که به دنبال از بین بردن دین هستند، اظهار کرد: منافقین زمان پیامبر(ص) در مقابل مسجد قبا مسجد ضرار را ساختند و خداوند در قرآن دستور تخریب این مسجد را به پیامبر دادند و این مطلب از این آیه در قرآن، یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّیٰ یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ، فهمیده می‌شود و ما در مقابل آنها وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلّه باید مبارزه بکنیم، تا دین سر جایش باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: معیارهایی در رفتارهای فرهنگی وجود دارد، از جمله شرع مقدس اسلام که باید در رفتارهای عادی منطبق با شریعت اسلام باشیم، دومین معیار فرهنگی وجود شخص پیامبر(ص) است، لقد کان فی رسول الله اسوة حسنه، رفتارهای ما منطبق با پیامبر(ص) باشد و سومین معیار فرهنگی عقل است، العقل ما عُبِدَ به الرحمان، عقل چیزی است که در کنار شرع است. اگر رفتار ما به این سه میزان انطباق داشته باشد رفتارها اسلامی خواهد بود و خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha