یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه فرهنگ این شهر مظلوم است، گفت: فعالین فرهنگی و قرآنی در استان همدان در راستای اعتلای فرهنگ دینی جامعه، نیازمند حمایت برای انجام فعالیت‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در جمع مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه همدان، با اشاره به اینکه مدیریت موقوفات کار بسیار سختی است، اظهار داشت: اگر خدای نکرده در این عرصه کوتاهی صورت گیرد، در قیامت واقفین این موضوع را از مسئولان و متولیان آن مطالبه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از فقها شرط عدالت را در متولی وقف ضروری می‌دانند و این نشان‌ دهنده اهمیت این موضوع است، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات نسبت به وقف، حفاظت از آن به معنای جامع است.

امام جمعه همدان، افزود: این حفظ کردن تنها به معنای محافظت از آن موقوفه برای خرابی نیست، بلکه مهم‌تر از آن به معنای آن است که متولیان کاری انجام دهند که بیشترین بهره‌برداری از وقف در راستای نیت واقف محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر ‌کوتاهی صورت گیرد و منافع کمتری عاید مردم شود، متولیان و مرتبطین با وقف باید پاسخ‌گو باشند، یادآور شد: مسئولیت بسیار سخت است و باید پس از قبول کردن مسئولیت، بتوانیم در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با اشاره به اینکه از گذشته اتفاقاتی در رابطه با وقف‌های مختلف رخ داده و برخی از موقوفات شرایط خاصی پیدا کرده‌ است، اظهار کرد: تا آنجایی که امکان دارد، قانونا و شرعا نباید در عرصه مسئولیت‌هایی که داریم، کوتاهی کنیم و لازم است در راستای حل مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کنیم.

وی با تأکید براینکه هیچ‌کس نمی‌تواند در موقوفات تصرف کند، گفت: در روند اداری با مردم حوصله کنید، حتی اگر می‌دانستید آن کار غیر قانونی است، اما به خاطر داشته باشید که خدای نکرده عدم تکریم ارباب رجوع و بد اخلاقی با آنها در مجموعه‌ای که عنوان امور خیریه را یدک می‌کشد، ممکن است فرد مراجعه کننده را نسبت به اسلام و انقلاب بدبین کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری در جامعه، اظهار کرد: تفاوتی ندارد در چه جایگاهی قرار دارید و داری چه مسئولیتی هستید، چرا که گاهی عملکرد یک کارشناسی در یک دستگاه که ارتباط مستقیم با مردم دارد، در ایجاد امید و نشاط در جامعه خیلی موثرتر از مقام مسئولی است که با مردم ارتباط مستقیمی ندارد.

وی تصریح کرد: این توصیه اهل بیت(ع) است که هر شبانه روز به رفتار و اعمال خودمان رسیدگی کنیم و تلاش کنیم تا مسئولیت‌ها وسیله رشد انسان باشد، نه زمین خوردن فرد.

امام جمعه همدان همچنین با بیان اینکه فرهنگ این شهر مظلوم است، اظهار کرد: فعالین فرهنگی و قرآنی در استان همدان در راستای اعتلای فرهنگ دینی جامعه، نیازمند حمایت برای انجام فعالیت‌های خود هستند.

وی یادآور شد: مردم ۱۴۰۰ سال است که در حال وقف کردن برای خدمت به دین و مردم هستند و امروز نیز باید این مسیر را ادامه دهیم واستمرار بخش آن باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha