یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده استاندار فارس در امور روحانیت

حوزه/ نماینده استاندار فارس در امور روحانیت گفت: همانطور که از گذشته هزینه‌ها و امور مالی حوزه علمیه بر اساس موقوفات و منابع مردمی تأمین می‌شده و می‌شود، به دنبال آن هستیم که امور مالی و خدمات عمومی حوزه علمیه از جمله فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی از محل وقفیات صورت گیرد.

حجت الاسلام سید محسن فاطمی نماینده استاندار فارس در امور روحانیت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز، با اشاره به اینکه در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه احیای موقوفات حوزه علمیه باید تلاش بیشتری انجام شود، اظهار داشت: احیای موقوفات امری لازم و ضروری است.

وی با بیان این که بحث وقف و منابع پایدار، موضوع جدیدی در حوزه نیست و همیشه دین از سوی خیرین و دوست داران اهل بیت(ع) مورد حمایت مالی قرار گرفته، اضافه کرد: تاریخ بیانگر این حقایق و سوابق است، که از جمله آن در زمان رسول خدا(ص) بوده است.

نماینده استاندار فارس در امور روحانیت تصریح کرد: وقتی حضرت مبعوث به رسالت شدند، حضرت خدیجه(س) در پشت صحنه به عنوان حامی مالی، فعالیت و در نشر دین به پیامبر کمک می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که چند سال اخیر، در حوزه‌های علمیه افتاد این است که به بحث وقف توجه ویژه‌ای شده است، این سخن بدین معنا است که در طی دوره‌ای در حوزه‌های علمیه توجه به بحث وقف و موقوفات مورد غفلت قرار گرفته.

حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: همانطور که از گذشته هزینه‌ها و امور مالی حوزه‌های علمیه بر اساس موقوفات و منابع مردمی تأمین می‌شده و می‌شود، بنابراین به دنبال آن هستیم که امور مالی و خدمات عمومی حوزه علمیه از جمله فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و غیره از محل وقفیات صورت گیرد، از این رو طی جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد، مقرر گردید با هماهنگی معاون عمرانی استاندار فارس و به دستور استاندار اگر مدرسه علمیه‌ای فضایی مناسب برای ساخت و ساز واحد تجاری داشته باشد و از آن بتواند درآمدزایی برای مدرسه علمیه کسب کند، مجوز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر مدیران مدارس می‌توانند به مدیریت حوزه علمیه فارس قسمت معاونت برنامه ریزی و یا به مرکز خدمات حوزه علمیه فارس مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha