سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
راهکاری تسریع در ساخت مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) یزد بررسی شد

حوزه / نشستی به منظور بررسی راهکارهای تکمیل هر چه سریعتر ساختمان مدرسه ریحانة الرسول (س) یزد روز گذشته با حضور اعضای هیئت امناء این مدرسه در دفتر مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشستی به منظور بررسی راهکارهای تکمیل هر چه سریعتر ساختمان مدرسه ریحانة الرسول (س) یزد، روز گذشته با حضور اعضای هیئت امناء این مدرسه در دفتر مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در این نشست ضمن ارائه گزارشی از حوزه علمیه خواهران استان، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران استان یزد، دارای ۲۲ مدرسه علمیه فعال است که طلاب خواهر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، ولی نیمی از این مدارس علمیه ساختمان مطلوبی ندارند و معمولا در ساختمان‌های استیجاری و وقفی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: می‌طلبد برای رفاه حال طلاب در حال تحصیل، ساختمان‌های مستحکم و کاملی ساخته شود تا نیازهای ضروری خواهران طلبه برطرف شود و تحقق این امر نیازمند صرف هزینه و بودجه زیادی است و با توجه به کمبود منابع، لازم است هیات امناء و خیرین تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرند، تا هر چه زودتر ساختمان این مدرسه و مدرسه کوثر شهرستان هرات به اتمام برسد تا بتوانیم عملیات احداث ساختمان سایر مدارس هم آغاز کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: امیدواریم خیرین و اعضای هیئت امنا در زمینه تکمیل و ساخت این مدرسه همکاری لازم را داشته باشند تا باقیات الصالحات برای شما و خیرین باشد.

در ادامه ابراهیم نقیب احمدی معاون اداری مالی حوزه خواهران یزد نیز به ارائه گزارش اجمالی از ساخت و میزان پیشرفت این پروژه پرداخت و گفت: این ساختمان بالغ بر ۲۱۰۰ متر مربع زیربنا دارد که تاکنون دیوارچینی و نصب درب و پنجرها انجام شده و برای ادامه آن از جمله نازک کاری و دیوارچینی و محوطه سازی نیاز به اعتبار دارد که با توجه به کمبود بودجه‌های عمرانی حوزه خواهران در استان یزد، اتمام این پروژه نیاز به همت هیئت امنا و خیرین دارد.

حجت الاسلام محمدرضا ابوئی رئیس هیئت امناء مدرسه ریحانة الرسول (س) یزد، ساخت حوزه علمیه برای طلاب را امری مهم جهت ترویج دین اسلام و احکام شرعی دانست و اظهار کرد: ساخت این مدرسه و شروع آن، بنا به نیازی بود که در گذشته احساس می‌شد و تا کنون زحماتی در جهت ساخت آن کشیده شده و اعضاء هیئت امنا جهت تکمیل این ساختمان آمادگی دارند تا با کمک خیرین و مرکز مدیریت برای تکمیل آن اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه نشست هر کدام از اعضا راهکارهای جذب بودجه و ساخت مدرسه را بیان کردند و این نشست با چند مصوبه همراه بود و مقرر شد در جلسه آتی و بعد از بررسی‌های بیشتر جهت جذب بودجه، تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha