شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
محمدرضا قاسمی نیا

حوزه/ به مناسبت سالگرد شهادت و عروج ملکوتی مجتهدوالامقام آیت الله سید محمد رضا سعیدی که اولین مجتهد شهید نهضت امام خمینی(ره) می باشد؛ جای دارد روز بیستم خردادماه در تقویم کشور به نام روز مجتهد نام گذاری و ثبت گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا از محققان و پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت کشور به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی در یادداشتی خواستار نامگذاری روز بیستم خرداد به نام «روز مجتهد» در تقویم رسمی کشور شد.

متن یادداشت به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

((من قتل فجیع این سیدبزرگوار وعالم فداکار را که برای حفظ مصالح مسلمین و خدمت به اسلام جان خودرا ازدست داد، به ملت اسلام عموما و خصوصا به ملت ایران تعزیت می دهم.))
بخشی ازپیام بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به مناسبت خبر شهادت آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی ره در روزبیستم خرداد ماه سال ۱۳۴۹ بود.

حضرت آیت الله شهیدسیدمحمدرضا سعیدی مانند تمام عالمان ومجتهدان بر آیات قرآن کریم و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ایمان‌ وامید و باور عملی داشت و سعادت ابدی را در پیروی و تبعیت از درس های مکتب انسان ساز ثقلین می دانست.

وقتی به فقرات وصیت نامه نخستین مجتهد شهید صراط مستقیم انقلاب اسلامی نگاه می کنیم توصیه ای متفاوت می بینیم؛ که به هدایت و آموزش مردم حتی بعد از شهادتش توجه دارد و می گوید: به هرکسی که می خواهد زحمت فاتحه خواندن برایم بکشد؛ بگویید: در عوض یک مسئله یادبگیرد و عمل کند.

شهیدان هم با شهادتشان و هم با گفتار و رفتارشان راه سعادت دنیا و آخرت و نیل به فوز الهی را به انسان ها و جامعه و آیندگان یاد می دهند.

ولایت پذیری و اطاعت محض از فرامین و دستورات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در وجود این عالم بصیر با درس گرفتن و شاگردی در مکتب نبوی و علوی و حسینی و مهدوی علیهم السلام به حدی است که عاشقی و شیفتگی خود را در وصف مرادش و امام دل ها و برای غضب دشمنان این گونه می گوید:به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را برزمین بریزید؛ در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.

شهید آیت الله سعیدی عزیز؛ آزادگی؛ مقاومت؛ پای مردی در راه خدا و قیام برای او و تحمل رنج زندان وشکنجه هارا با ذلت در مقابل طاغوت و ستمگران و تهدید دشمنان خرید! و در برابر آنان زانوی شکست نزد و کمرخم نکرد! او شعار اصولی وحیات بخش هیهات مناالذلة را با قطره قطره خون سرخش درطریق دین داری ودین مداری حقیقی و انقلابی بصیر معنا و تفسیرعملی و رفتاری کرد! و چون بنیان مرصوص وکوه استوار و با استقامت و ایستادگی و آزادگی در برابر طاغوت و ظالمان به عنوان امانتی گران بها به ما و تاریخ واگذار نمود.

پیشنهاد می شود به مناسبت سالگرد شهادت و عروج ملکوتی مجتهد و الامقام حضرت آیت الله سید محمد رضا سعیدی که اولین مجتهد شهید نهضت امام خمینی رحمه الله علیه می‌باشد؛ روز بیستم خردادماه درتقویم کشور به نام روز مجتهد نام گذاری و ثبت گردد.

یادش گرامی وروحش شاد وراهش پر رهرو باد.

محمد رضا قاسمی نیا
بیستم خرداد۱۴۰۲
طلبه کوچک حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha