سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ذ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی برای طلاب هستند، گفت: "رب زدنی علما" فقط برای اساتید مدرسه نیست، بلکه مدیران مدارس علمیه نیز مقید هستند با خواندن حتی یک خط از نهج البلاغه، قرآن و دیگر کتب دینی هر روز بر علم خودشان بیافزایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز با حضور در مدیریت حوزه علمیه کاشان ضمن دیدار با مدیر و معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان، در گردهمایی مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نراق و قمصر شرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه مدیران و اساتید حوزه علمیه الگوی عملی تقوا برای طلاب هستند، افزود: طلبه تقید به واجبات، ترک محرمات، انجام مستحبات و ترک مکروهات را از مدیران و استاتید خود یاد می‌گیرند.

امام جمعه کاشان، الگوی اخلاق بودن برای طلاب را از دیگر فضیلت‌های مدیران و اساتید حوزه علمیه دانست و با بیان اینکه امام زمان (عج) بی‌رغبتی به دنیا و خیرخواهی را برای علما از درگاه خداوند متعال درخواست کرده است، گفت: طلاب بی‌رغبتی به دنیا، زهد، خیرخواهی و یاد شهدا بودن علما، مدیران و اساتید خود را سرمشق زندگی خودشان قرار می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با تأکید بر اینکه یاد شهدا بودن موجب ترویج اخلاق، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی می‌شود، اظهار کرد: طلبه اُنس با شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مدیرش یاد می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی برای طلاب هستند، خاطرنشان کرد: "رب زدنی علما" فقط برای اساتید مدرسه نیست، بلکه مدیران مدارس علمیه نیز مقید هستند با خواندن حتی یک خط از نهج البلاغه، قرآن و دیگر کتب دینی هر روز بر علم خودشان بیافزایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه قلّه تحصیل علمی طلاب باید نظریه پردازی در علمی که فرا می‌گیرند باشد، به بی نظیر بودن روش تحصیل در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: روش اجرای تحصیل وتقریرنویسی  طلاب  در حوزه نباید سست شود.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه با فراگیری روش‌های مختلف در ایجاد رغبت اجتماعی جامعه به عنوان زمینه سازان ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، پیاده روی عظیم اربعین حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی و گرداندن پرچم امام رضا(ع) در سراسر دنیا را مهمترین روش‌های مقام معظم رهبری در زمینه سازی ظهور دانست و اظهار کرد: مردم دنیا از طریق این مراسم‌های عظیم با مکتب اسلام آشنا می‌شوند.

امام جمعه کاشان در پایان بر لزوم ارتقاء رسانه فرا منطقه‌ای و فرا مرزی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با تربیت طلاب زباندان برای زمینه سازی ظهور باید به دنبال ارتقاء رسانه فرامرزی برای کشومان باشند.

گفتنی است در پایان پس از ارائه گزارش حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان، مدیران مدارس به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام. /

مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی طلاب هستند

مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی طلاب هستند

مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی طلاب هستند

مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی طلاب هستند
مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی طلاب هستند

مدیران مدارس علمیه علاوه بر مدیر بودن، الگوی علمی طلاب هستند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha