یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: «اجرای عدالت» و «جلوگیری از ضایع شدن حق مردم» مأموریت مهم تأمین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در دیدار حمید کوزه‌گرها مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین، اظهار داشت: در عرصه مسئولیتی بیمه، کسانی هستند که از حقوق خود آگاه نیستند، جوانمردی، پاک بودن، حلال بودن، رضای خدا را در نظر داشتن و مشمول برکات الهی شدن، اقتضا می‌کند به سراغ این گونه افراد برویم و آن‌ها را از حقوق خود آگاه کنیم، اگر به این مسئله توجه نشود به مرور زمان این‌ها تبدیل به بحران می‌شوند، یعنی فساد و بی‌برکتی وارد کار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: آن کسانی که آه می‌کشند اما دستشان به جایی نمی‌رسد، یا اصلاً خودشان هم نمی‌دانند که یک حقی داشتند و اگر متوجه این حق بودند مشکل زندگی‌شان حل می‌شد، این‌ها را باید دید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه «اجرای عدالت» و «جلوگیری از ضایع شدن حق مردم» مأموریت مهم تأمین اجتماعی است، عنوان کرد: زمانی ممکن است تمام همّ و غمّ شما این باشد که مبادا هزینه‌هایتان افزایش پیدا کند، در حالی که تمام همّ و غمّ شما باید این باشد که مبادا عدالت اجرا نشود و حقی ضایع شود، این مأموریت مهم شما در تأمین اجتماعی است، آن ذره حقی که ضایع می‌شود مثل شعله آتشی است که به خرمن ثروت‌ها و سرمایه‌ها می‌افتد و بحران‌هایی را ایجاد می‌کند که نمی‌شود جلوی آن‌ها را گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: موقعی که حق برخی ضایع شده، خوشحال نشویم و نگوییم هزینه‌های ما کمتر شده است، خودمان باید برویم این حق را احیا کنیم، خداوند در آیه ۱۶۰ سوره مبارکه انعام فرمودند «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا»، یعنی (هر کس کار نیکی بیاورد ده برابر آن پاداش خواهد داشت)، مطابق این آیه اگر شما یک کار خوب انجام دهید، خدا حداقل ۱۰ برابر راهتان را باز می‌کند و مشکلات شما را حل می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین قسمت اول مربوط به کسانی است که از حق خود آگاه نیستند، قسمت بعدی مربوط به آدم‌هایی است که شاید از روی عزت نفس نتوانند به راحتی از حقشان دفاع کنند، این‌ها به‌خاطر عفت و عزت نفسی که نیازشان را مطرح نمی‌کنند، با سختی‌ها کنار می‌آیند و گرفتاری می‌کشند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: کسانی که از روی عزت نفس برای خودشان کاری نمی‌کنند، شما باید خودتان را وکیل و مدافع حقوق آن‌ها بدانید، این‌ها به عمر، زندگی و فرزندان شما، همچنین به محیط کاریتان و درآمدهای کلان ملی برکت می‌دهد و خلاف آن هم برکت را می‌گیرد و بحران‌سازی می‌کند.

حمید کوزه‌گرها مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین نیز گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

اجرای عدالت و جلوگیری از ضایع شدن حق مردم مأموریت مهم تأمین اجتماعی است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha