شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ذوعلم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بین‌المللی و نظامی یاد کرد و گفت: حرکت پرشتاب ایران به سمت آرمان‌های انقلاب و تحقق اهداف مختلف نشان از استمرار خط امام خمینی(ره) توسط رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در نوزدهمین مدرسه بهاری شبهه‌پژوهی که از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه و با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با موضوع «مکتب امام خمینی(ره)» برگزار شد، به تشریح «تجلی مکتب امام خمینی(ره) در رهبری آیت الله خامنه ای» پرداخت و اظهار کرد: امام خمینی(ره) یک شخصیت بی نظیر در تاریخ مسلمانان و در کشور ما هستند و تحول اساسی و بنیادینی که به ویژه در حوزه‌های دین شناسی و اسلام ناب محمدی و همچنین در عرصه تحول سیاسی ایجاد کردند آثار و برکات فراوانی داشته است و امروز هم ما هنوز بر سر سفره آن حرکت عظیم نشسته و زیست و نظام اجتماعی ما بر آن مبنا استمرار یافته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با طرح این سئوال که تا چه حدی در رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سیره و مکتب امام تداوم داشته است؟، عنوان کرد: برخی از افراد در فضای مجازی بدون اینکه حاضر باشند در نشست‌های مناظره‌ای حضور یابند این سخن را مطرح می‌کنند؛ در ماه‌های اخیر و جریان تنش‌هایی که از مهرماه سال گذشته در جامعه ما شکل گرفت شاهد هجمه ناجوانمردانه به شخص آیت‌الله خامنه‌ای بوده‌ایم و هنوز هم این روند ادامه دارد چراکه روشن است که پشتوانه اساسی نظام اسلامی رهبری است و اگر دشمنان جبهه مقاومت، اسلام و ایران بتوانند به این قائمه لطمه وارد کنند به اهدا خود رسیده‌اند.

رهبری در ادامه دادن خط امام تاکید داشتند

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم از جملات رهبری در روزهای پس از درگذشت امام، مبنی بر لزوم ادامه دادن خط امام یاد کرد و گفت: ایشان بزرگ‌ترین درس‌های امام را درس‌های دوران رهبری امام معرفی می‌کنند و می‌فرمایند اینجانب در مسئولیت جدید و خطیر خود ملتزم و متعهد هستم که آن درس‌های الهی را بکار ببندم، قطعا هیچ حادثه و انگیزه‌ای نخواهد توانست این درس‌ها را از ما جدا کند؛ تلقی ایشان این است که امام بنیان‌هایی را در سیره رهبری خود بنیان نهادند که رهبران بعدی انقلاب هم باید آن‌ها را دنبال کنند.

وی گفت: نظام سیاسی ما بر مبنای اعتقادی استوار است و ما سیاست را فقط بر معنای رایج درنظر نمی‌گیریم و اگر به عنوان بخشی از امت اسلامی و جامعه خودمان تأکید بر رهبری آیت‌الله خامنه‌ای داریم این موضوع را یک وظیفه شرعی می‌دانیم به ویژه در شرایط امروز که برخی با نفاق تلاش می‌کنند این رکن را تضعیف کنند.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام‌ دوم موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبر ادامه داد: اگر بخواهیم سرفصل‌های اساسی رهبری امام را مطرح کنیم باید اول به دین‌مداری اشاره کنیم؛ در همه کلمات امام تکلیف عمل بر اسلام مشاهده می‌شود، باور توحیدی بر قدرت و حاکمیت موضوع مهم دیگر است؛ اصالت دادن بر حجیت شرعی در اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها نیز از دیگر اصول دین‌داری امام است.

وی با طرح این سئوال که آیا در ۳۴ سال رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای می‌توانیم این اصول را مشاهده کنیم یا خیر، گفت: آنجایی که رهبری یک سلیقه و دیدگاهی داشته است که آن سلیقه و دیدگاه به نظر جامعه ما یک دیدگاه موجه بوده اما از منظر شرعی حجیت کافی برای آن پیدا نمی‌کردند، نسبت به آن اقدام نمی‌کردند بلکه به صورتی عمل می‌کردند که نزد خداوند بتوانند پاسخگو باشند.

رهبری اعتبار شرعی تصمیمات خود را بر عهده می‌گیرند

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتبار شرعی تصمیم و اقدام را بر عهده می‌گیرند، تصریح کرد: در هیجان‌ها و جریانی که در سال ۱۳۷۸ در دانشگاه تهران اتفاق افتاد و بنا بر برداشت‌های برخی از سیاسیون و دانشجویان در مقابله با مسائلی به خیابان‌ها آمدند و دولت وقت به این جمع بندی رسید که باید فرمانده نیروی انتظامی و رئیس صدا و سیما تغییر پیدا کند تا هیجانات و مطالبات فروکش کند؛ رهبری در هنگام شنیدن این خواسته دولت فرمودند که من اگر بخواهم این کار را انجام دهم باید برایش حجت شرعی داشته باشم، صرف اینکه عده‌ای می‌گویند این افراد باید عزل شوند برای بنده حجت شرعی نیست.

وی با بیان اینکه در برخی از تغییر منصب‌هایی که اختیار آن دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است نیز شاهد مطرح شدن حجت شرعی توسط ایشان هستیم، گفت: یک زمانی بعد از قضایای سال ۱۳۸۸، در تعیین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخشی از جامعه که بسیار هم ادعای انقلابی گری داشتند می گفتند که هاشمی رفسنجانی نباید رئیس مجمع باشد اما وقتی رهبری ایشان را منصوب کردند بسیاری تعجب کردند و این نشان می دهد که باز هم ایشان تاکید دارند که برای تغییر باید حجت شرعی داشته باشیم و نمی‌توان بر اساس گفته افراد مسئولان را تغییر داد.

این پژوهشگر دینی گفت: همانطور که امام قائل به معصومیت خود نبودند، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این موضوع را نمی‌پذیرفتند اما کارشناسی می‌کردند و مفیدترین اقدام را انجام می‌دادند، حجیت شرعی در ابعاد اجرایی و مصادیق کلان به خوبی در سیره ایشان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام اساس حکومت بر عدالت است، اظهار کرد: در رأس آرمان‌های اسلامی اجرای عدل قرار دارد و هیچگونه مصلحتی بر عدالت ترجیح داده نمی‌شود و ما هم این موضوع را در امام و رهبری دیدیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی توجه به اسلام عقلانی، فقه پویا و اسلام ناب محمدی را دیگر دغدغه امام دانست و تصریح کرد: مبارزه با تحجر همانند فتوای جلوگیری از قمه زدن در امام به خوبی مشاهده می‌شود و این ویژگی در رهبری هم مشاهده می‌شود، فتوای رهبری در نوع مواجهه با عقاید اهل سنت نمونه‌ای از این ویژگی است.

برپایی دولت اسلامی هدف امامین انقلاب بود

وی با تأکید بر اینکه رهبری همانند امام پیگیر دولت اسلامی بودند، گفت: برخی مطرح کردند که ایران به دنبال اسلام دولتی است نه دولت اسلامی، این موضوع درست نیست چراکه ما اصلا اسلام دولتی نداریم، دیدگاه‌های تفسیری و فقهی در جامعه ما وجود دارد و آنچه که مستند بر عقل و قرآن و اهل بیت است در جامعه ما رسمیت دارد و اینکه حاکمیت یک اسلام دولتی را ترویج کند درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای قانون اساسی و قوای سه گانه است، گفت: در این نظام فرآیندهای مشخصی وجود دارد و منافاتی میان اعتراض رهبری بر یک تصمیم و عدم برخورد و همت مسئولان نسبت به آن تذکر نیست. در دوران امام هم بودند افرادی که نسبت به فرمان امام توجه لازم را نداشتند و بر خلاف نظر ایشان عمل می‌کردند.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب دین مداری، تاکید بر اسلام ناب، عقلانی و قرآنی و اهل بیتی و مقابله با تحجر و انحرافات و خرافات دینی را از ویژگی‌های مشترک امام و رهبری دانست و ادامه داد: مردم محور دیگر مورد تاکید امام بوده است، دفاع از محرومان و مستضعفان، پرورش خودباوری ملی در جامعه و اینکه مردم می توانند جایگاها والایی در جامعه داشته باشند در بیان حضرت امام به خوبی قابل مشاهده بود و این دست سخنان در فرمایشات رهبری هم مشاهده می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی خاطره‌ای مطرح کردند که بنده در روزهای پایانی ریاست جمهوری خدمت رهبری رسیدم و از این باب که با ایشان ارتباط نزدیک و صمیمی داشتم و دورانی همرزم بودم از رهبر سئوال پرسیدم که به نظر شما بنده کدام شخصیت را حمایت کنم که بتواند در دوره بعدی به ریاست جمهوری برسد، رهبری در پاسخ بیان کردند که من هر کسی که از صندوق ها رأی بیشتری بگیرد را به عنوان رئیس جمهور قبول دارم اما مهم این است که همه مردم مشارکت کنند و حداقل ۳۰ میلیون رأی دهنده داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی خاتمی به ریاست جمهوری می‌رسد فردی خدمت رهبری می‌رسد و می‌گوید که کاری کنیم تا انتخابات مجدد برگزار شود اما رهبری آنچنان به ایشان خطاب می‌کنند که تو چرا فکر کردی که جمهوری اسلامی اهل اینجور کارهاست، آن خطر هیچ وقت دیگر دلش با رهبری صاف نشد.

این پژوهشگر دینی گفت: در زمانی که عده‌ای از نمایندگان مجلس ششم بخاطر اینکه نظر شورای نگهبان در مورد تأیید صلاحیت‌ها را قبول نداشتند تحصن کرده بودند، و برای ما هم سئوال بود که چرا نماینده مردمی که به دنبال قانون گذاری و اجرای قانون است به خود اجازه می‌دهد که مقابل تلاش شورای نگهبان برای عمل به قانون ایستادگی کند. آن روز فهمیدیم که شعارها و ادعاهای افراد با هم سازگار نیست و امروز هم شاهد این موضوع هستیم که فقط به یک جناح سیاسی هم محدود نیست.

وی اضافه کرد: در آن زمان رئیس قوه مقننه و مجریه وقت خدمت رهبری می رسند و درخواست می کنند که انتخابات به تعویق بیافتد تا تجدید نظری شود اما رهبری صریحا تاکید می کنند که تا بنده هستم اجازه نمی دهم انتخابات به تعویق بیافتد و افتخار نظام ولایی این است که قوی‌ترین حمایت را از مردم سالاری دارد و ما این موضوع را در ۳۴ سال اخیر بارها مشاهده کرده‌ایم.

رهبر انقلاب نسبت به رأی مردم اعتقاد قبلی دارند

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه اعتقاد عمیقی در رهبر انقلاب اسلامی نسبت به رأی مردم وجود دارد، گفت: ایشان نسبت به میدان دادن به مردم و مردمی کردن امور تاکید ویژه دارند و البته که اگر دموکراسی موجود اجازه تحقق این هدف را بدهد.

وی بیان دیدگاه‌ها و نظرات دیگر ویژگی امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: مبنای رهبری الهی تبیین برای مردم، تبیین برای مسئولان و ارتباط میان مردم و مسئولان است درحالی که در بسیاری از حکومت ها مسئولان به دستور و فرمان خود تکیه می کنند اما ما در رهبری ولایی به ویژه در سیره و سنت اهل‌بیت(ع) این رویکرد را مشاهده می‌کنیم، این بزرگواران تبیین، تعلیم و روشن‌گری را دنبال می‌کنند تا بتوانند جامعه را روشن کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه در ۳۴ سال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز روشن‌گری و بصیرت‌افزایی را دنبال می‌کنند، گفت: برخی به دیدار رهبری با دانشجویان و رسانه‌ای شدن این دیدار گلایه می‌کنند درحالی که این تدبیر رهبری نشان از توجه ویژه ایشان به اقشار مختلف مردم است.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در دیدارهای خود توصیه‌های اخلاقی و معنوی را مطرح می کنند همانطور که امام هم این رویکرد را مورد توجه قرار می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: دو سال قبل محور سخنرانی رهبری در سالگرد ۱۴ خرداد این بود که امام، امام تحول بود و رهبری در مورد عرصه هایی که امام در آن ها تحول ایجاد کرد سخنرانی کردند، واقعیت این است که اگر در جهان امروز، یک نظام و جامعه به کاستی‌ها و عرصه‌هایی که نیازمند تحول است توجه نکند حتما عقب می‌افتد.

وی گفت: امروز به برکت تحول‌گرایی امام و رهبری با وجود همه مشکلات و ضعف‌های موجود در عرصه اجرایی و اقتصادی، کشور توانسته به پیشرفت های اساسی در زمینه‌های علم و فناوری، قدرت بازدارندگی، فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی برسد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه ما امروز بدون وابستگی به دیگران با وجود همه تحریم ها در عرصه اقتصادی دچار فروپاشی نشده‌ایم، تصریح کرد: دستاوردهای امروز ناشی از عدم قناعت به وضع موجود است و ما در همه زمینه‌ها با وجود گزارش‌هایی که دولت‌های مختلف به رهبری می‌دهند، رهبری بر قانع نبودن به پیشرفت تاکید می‌کنند به ویژه در عرصه‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری ویژه دارد از جمله تحول در آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی که نیاز ویژه به تحول دارد.

تاکید رهبری بر تحول عامل پیشرفت ایران است

وی تأکید رهبری بر تحول را از عوامل پیشرفت ایران دانست و گفت: نیروهای ایران اسلامی با نگاه به سخنان رهبری ایران را از توقف نجات داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که ما در رهبری حضرت امام می‌بینیم و امروز هم متناسب با شرایط این ویژگی را در رهبر انقلاب مشاهده می‌کنیم، موضوع نوع اندیشی و نوآوری‌های کلان، آینده‌نگرانه و اقتدار آفرین است؛ امام یک رهبری بسیار هوشمندانه و آینده نگر داشتند و در آغاز پیروزی انقلاب با کمیته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نهادهای مورد نیاز به داد جامعه رسیدند.

وی یادآور شد: برخی از دیدگاه‌ها در ابتدای انقلاب مطرح می‌شد تا سپاه و ارتش ادغام شود درحالی که نگاه امام تقویت سپاه جدای از ارتش بود، امام فکر می‌کردند و در ساختارها گفتمان‌سازی می‌کردند که رهبری هم این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه هیئت‌های اندیشه‌ورز برای خبرگان رهبری را از جمله ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: خبرگان رهبری نهاد مهمی است و اینکه به اعتبار و جایگاه خبرگان تاکید و اقتدار آن حفظ شود بسیار مهم است اما ایجاد کمیسیون‌های تخصصی راهکاری برای تقویت جایگاه و کارآیی این مجموعه بوده است و البته که رهبری از نظر قانونی نمی‌توانند به خبرگان دستور دهند اما موضوع ایجاد هیأت‌های اندیشه‌ورز را به خوبی مطرح کردند هر چند همچنان این ظرفیت مغفول مانده است.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان که با توصیه رهبری شکل گرفت، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بحثی بسیار اساسی است که رهبر انقلاب سال‌ها پیش مطرح کردند که اگر می‌خواهیم از حرکات متفرقه خارج شویم و دولت‌ها یک حرکت مشخص را دنبال کنند نیازمند یک الگوی اسلامی ایرانی مبتنی بر عقاید و باورهای خود هستیم که این گفتمان‌سازی تأثیرات بسیاری در جامعه داشته است و جامعه نخبگانی ما را متوجه خودباوری اسلامی و ایرانی کرده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و خدماتی که داشت از جمله تربیت چهره‌های ماندگار در این سپاه از جمله حاج قاسم از نوآوری‌های ویژه رهبری است.

وی تاکید بر گفتمان‌سازی، حمایت از مطالبه‌ها و نپذیرفتن توجیهات مسئولان را دیگر ویژگی‌های رهبر انقلاب برشمرد و تصریح کرد: نگاه رهبری همانند امام این است که اعتراض‌ها به رشد دولت و حاکمیت کمک می‌کند، امام همیشه هوادار مردم بود و خواست مردم را دنبال می‌کرد و امروز هم این جهت‌گیری در رهبری مشاهده می‌شود.

رهبری همانند امام مقابل دشمن هیچگاه کوتاه نیامدند

حجت الاسلام والمسملین ذوعلم گفت: امام هرگز با دشمنان قسم خورده انقلاب کوتاه نیامد و حکمی که ایشان علیه سلمان رشدی صادر کردند در همین راستا بود، ایشان بدون ملاحظات سیاسی رایج این حکم را صادر کردند چراکه مرز خود را با دشمن مشخص کرده بودند، در رفتار رهبری هم هوشمندی و ناسازگاری رهبری با دشمن را مشاهده می‌کنیم درحالی که برخی با ادعای ارتباط با آمریکا دم خروس را نشان می‌دهند، اصل مقابله سیاسی و رسانه‌ای با رهبری برای این است که بتوانند مانع اساسی بر سر راه دشمن را بردارند و رهبری را به سازش مجبور کنند.

وی مطرح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌سازی در جامعه دیگر ویژگی امام بود، هیأت‌های مذهبی از زمان صفویه وجود داشته است اما فقط مراسم برگزار می‌کردند درحالی که امام و رهبری با هوشمندی، تبیین، گفتمان‌سازی و دعوت به مبانی دینی این هیأت‌ها را در عرصه جامعه و فرهنگ‌سازی فعال کرده‌اند تا با جذابیت و کیفیت در جامعه به تعمیق انگیزه‌های دینی کمک کند و این رویکرد است که نظام را مردمی‌تر می‌کند، برخی گاهی تصور می‌کنند که همه نیازهای جامعه، انقلاب و اسلام از طریق دولت و قوه مجریه و قانون گذاری و مقننه باید انجام شود درحالی که این نگاه با فلسفه دولت اسلامی متفاوت است چراکه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و دولت ها زمینه‌سازی کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از تعبیر علامه مبنی بر اینکه در حکومت دینی مردم قوه مجریه هستند یاد کرد و گفت: مردم باید اسلام و اهداف و انقلاب را پیش ببرند و این هم رویکرد رهبری در میدان دادن به مردم است که استمرار خط امام است.

وی حفظ وحدت ملی و خوش‌بینی به مسئولان را دیگر ویژگی‌های مشترک امامین انقلاب برشمرد و گفت: امام در طول ۱۰ سال رهبری خود ضمن اینکه نظارت و هدایت می‌کرد و گاهی هم توبیخ می‌کرد نسبت به مسئولان خوش بین بود و به اینکه نظام باید ثبات داشته باشد اعتقاد داشت و در اوج بمباران دشمن حاضر نبود که یک روز انتخابات به تعویق بیافتد و این مسیر را در رهبری هم می‌بینیم و امروز هم برخی هستند که از رهبری گلایه می‌کنند که چرا ایشان نسبت به فلان مسئول یا امام جمعه اقدامی انجام ندادند درحالی‌که امام هم فرمودند که قانون باید اجرا شود.

این پژوهشگر تاریخی گفت: در مورد دفاع از آرمان فلسطین نیز رهبر انقلاب اسلامی خط امام را دنبال کردند، این موضوع موجب حمله و انتقاد بسیاری از افراد به رهبری شد و امروز هزینه‌هایی برای ایشان به دنبال داشته است اما رهبر انقلاب با تاکید بر افکار امام به دنبال احقاق حقوق مظلومان هستند و تاکید دارند که دفاع از سرزمین مسلمانان یک حکم دینی و شرعی است.

وی ادامه داد: اسلام و مردم دو رکن اساسی مورد توجه امام بود و بخاطر همین جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی را مطرح کردند و رهبر انقلاب نیز در سال‌های رهبری خودشان این دو عنصر را در رفتار سیاسی و موضع‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دادند.

حجت الاسلام والمسملین ذوعلم با اشاره به اینکه بقای جریان انقلاب اسلامی نشان دهنده موفقیت رهبری در مسیر امام خمینی(ره) بوده است، گفت: توکل بر خداوند متعال نیز ویژگی دیگری است که مورد توجه امام بوده و در رهبری هم مشاهده می‌شود.

وی گفت: در نظام امت و امام، امام پیشتوا و امت در صورتی که تبعیت کند امت امام تلقی می‌شود و امیدواریم که روز به روز جامعه در این زمینه قوی‌تر شود.

رویکرد رهبری مقابل اعتراضات همانند رویکرد امام بوده است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس برخی از چهره‌های حوزوی هم به امام اعتراض و انتقاد داشتند، گفت: شعار جنگ جنگ تا پیروزی تا آخرین لحظات از سوی امام مطرح می‌شد و امام در مقابل اعتراض‌ها کوتاه نمی‌آمدند، هر چند اعتراض‌های خیابانی هم وجود دارد اما کم بود و شیوه رهبری در مقابل این اعتراضات تفکیک قائل می‌شدند میان اعتراض‌های معقول برای احقاق یک حق و اعتراض‌های غیرمعقول علیه سیاست‌های اساسی ایران از جمله کوتاه امدن مقابل خواسته‌های سیاسیون خارجی و داخلی.

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه امام با تبیین جامعه را به سمت خود هدایت می‌کرد، گفت: امروز هم رهبری با تبیین جامعه را مقابل توطئه دشمن آگاه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکایی‌ها هنوز به دنبال لطمه زدن به انقلاب هستند بخاطر این است که قدرت ایران را می‌بینند و البته که ما همچنان باید از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی قدرت خود را افزایش دهیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه هدف اصلی آمریکا و کشورهای مستکبر نابودی ایران و نظام اسلامی است، مطرح کرد: هر چند آسیب‌ها همیشه وجود دارد و مشکلات در کشور وجود دارد اما هدف نهایی دشمن محقق نمی‌شود و پیشرفت ایران مقابل دشمن به خوبی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه علیه حوزه، دانشگاه و جوانان ایران درحال طراحی است، گفت: دشمن به جایی آسیب می‌زند که خلا و سستی وجود دارد درحالی که اگر احکام و عقاید جامعه محکم شود دچار آسیب نمی‌شود، اتفاقات اخیر در ایران موجب شد که جامعه نسبت به جبهه مخالف به بصیرت بیشتری برسد، کسی که به رئیس جمهور کشور مستبکری پناه می‌آورد در آینده برای ایران چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟،

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: در دورانی ما هیچگاه فکر نمی‌کردیم که خط امام اینقدر استمرار پیدا کند و اگر رهبری آیت الله خامنه‌ای، عنایت الهی و همراهی مردم نبود تا به امروز کشور از خط امام منحرف شده بود، اما امروز بعد از ۳۴ سال شاهد پایداری و استمرار و همچنین توسعه خط امام هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha