شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / افتتاحیه طرح محراب سبز

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اجرای طرح محراب سبز و اقامه نماز در پارک‌های همدان، اظهار داشت: لازم است تا این طرح را گسترش دهیم و نه تنها در شهر همدان، که در سراسر استان شاهد برگزاری و اقامه نماز در ایام تابستان در پارک‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جلسه افتتاح طرح محراب سبز در سال جاری شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان، قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از مسئولان و روحانیون و عوامل اجرایی این طرح در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این مراسم با بیان اینکه طرح محراب سبز از سال ۸۳ در همدان آغاز شده و در این مدت برکات بسیاری داشته است، اظهار داشت: امروز لازم است پس از گذشت این مدت، در عرصه معرفی هر چه بیشتر آن به اقشار مختلف جامعه تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جماعت حاضر در این طرح باید قدرت برقراری ارتباط با مردم را داشته باشند، گفت: خوب است که روحانیون و مبلغانی که به عنوان امام جماعت در پارک‌ها حضور دارند، نیم ساعت قبل از اذان در این محل حاضر شوند و به گفت‌وگو با مردم و پاسخ به سوالات و شبهات موجود بپردازند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه از ظرفیت‌های این طرح در عرصه‌های مختلف باید به خوبی استفاده شود، یادآور شد: از دیگر نکاتی که در ایام اجرای این طرح باید مد نظر قرار گیرد، استفاده از مکبرهای خوش صدا، توانا و جوان است.

وی تصریح کرد: لازم است تا این طرح را گسترش دهیم و نه تنها در شهر همدان، که در سراسر استان شاهد برگزاری و اقامه نماز در ایام تابستان در پارک‌ها باشیم.

در ادامه حجت الاسلام مهدی ارتقایی مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج، به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های قبل پرداخت و اظهار کرد: لازم است تا برخی از دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کنند و وارد میدان شوند.

وی با اشاره به برکات این طرح در ۱۳ سال گذشته، خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه این درخواست را داریم که به نحو مطلوب در راستای نسبت به معرفی این طرح در فضای عمومی استان اقدام کنند.

در پایان جلسه نیز هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha