شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1092130
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
حجت‌الاسلام تقوی

حوزه / مسئول دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت نماز در زندگی فردی، اجتماعی و مدیریتی و کاهش تاب آوری افراد جامعه، گفت :لزوم ترویج و فرهنگسازی اقامه نماز در واحدهای تابعه دانشگاه و محیط های دانشجویی اقدامات مناسب صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید عباس تقوی،مسئول دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امروز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت : یکی از عمده دلایل کاهش تاب آوری افراد جامعه، دوری از خدا و نماز است که بر دوش یکایک مسئولین مومن و جهادی است که با برنامه ریزی مناسب و هدفمند راهکارهای لازم جهت ترویج و تقویت اعتقاد و اهتمام به نماز در جامعه ترویج شود.

وی افزود : حضور مدیران در نماز جماعت ادارات جهت ترویج اقامه نماز در بین کارمندان امری مهم ضروری است حتی اگر به واسطه مشغله کاری، رکعت آخر حضور یابد.

مسئول دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد : به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در تمامی واحدهای تابعه تا پایان سال حداقل ۲ هزار نفر در نماز جماعت شرکت نمایند و با برنامه ریزی دقیق و هدفمند راهکارهای جهت هر چه با شکوه تر نماز با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه شاهد باشیم.

کارشناسان فرهنگی برای ترویج نماز طرح و ایده دهند

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگسازی نماز دستور اطلاع رسانی در خصوص اقامه نماز به صورت نصب پوستر، بنر و تابلو را صادر کرد و بر حضور مدیران دانشگاه در نماز جماعت تاکید کرد.

وی تصریح کرد: کارمندان را تشویق به نماز کنید و در انتصاب مدیران به آیتم نماز و دینداری توجه لازم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد : انسان‌هایی که بنیه معنوی قوی دارند زندگی راحتی دارند اگر حادثه ای برایشان رخ دهد صبر ایوب دارند و قدرت تحمل مشکلات را دارند و تاب آوری آنها بالاست.

جاودان اظهار داشت: به عنوان مسلمان باید نماز را جدی بگیریم، نماز ستون دین است. امام حسین علیه السلام در روز عاشورا در حین جنگ با دشمن، اقامه نماز کرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان فرهنگی دانشگاه برای ترویج نماز طرح و ایده دهند، کارهای فرهنگی هدفمند و هوشمند انجام شود و اقامه نماز در تمامی واحدهای دانشگاه جدی گرفته شود.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از بازسازی مسجد واقع در مجموعه پردیس دانشگاه توسط معاون دانشجویی و فرهنگی ارائه شد و تاکید شد بازسازی گنبد و سقف مسجد هر چه سریعتر تمام شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha