شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان اعلام کرد: گروه های جهادی طلاب و روحانیون در کنار کادر درمان مشغول خدمت رسانی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام نادر حقیقی، در جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی هرمزگان با بیان اهمیت حضور طلاب و روحانیون جهادگر در کنار کادر درمان، گفت: استان هرمزگان در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد، میزان مراجعات به بیمارستان ها بسیار بالا است و حضور طلاب و روحانیون در کنار کادر درمان بیشتر از گذشته احساس می شود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: گروه های جهادی طلاب و روحانیون با هماهنگی مسؤلان مربوطه در کنار جهادگران عرصه سلامت قرار خواهند گرفت و مانند گذشته  خدمت رسانی به مردم عزیز و کمک به کادر درمان را ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی طلاب مدارس علمیه همواره در مواقع ضروری در کنار دیگر ارگان ها به مردم خدمت رسانی کرده اند؛ در ماجرای کمک به کشاورزان خراسانی گروه جهادی طلاب و روحانیون یکی از شهرستان های استان نقش آفرینی موثری داشت و اکنون نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی توانایی خدمت رسانی به مردم عزیز را دارند.

حجت الاسلام تقوی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طبق آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی قریب به پنج هزار بیمار کرونایی قرنطینه خانگی در سطح استان هرمزگان وجود دارد.

وی افزود: طبق گفته کارشناسان حوزه درمان مهم ترین توصیه به مردم عزیز عدم تجمع و دورهمی های خانگی است. قطع زنجیره کرونا یکی از مواردی است که به صورت جدی ‌باید توسط مردم و روحانیون فرهنگ سازی و دنبال شود؛ مساجد و هیت های مذهبی می‌توانند در زمینه فرهنگ سازی قطع زنجیره کرونا نقش آفرینی موثری را داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: ستاد بحران نهادهای حوزوی با یک فراخوان گسترده و منسجم به یاری بخش درمان بشتابد و با تمام توان مانند گذشته در کنار کادر درمان قرار گیرند؛ امروز مهم ترین مسئله نگهداری از بیمارانی است که در قرنطینه خانگی قرار دارند.

حجت الاسلام شهابی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌های هلال احمر در ایام کرونا، تصریح کرد: هلال احمر از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در کنار دیگر ارگان ها مشغول خدمت رسانی به صورت های مختلف و در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان بوده است.

وی افزود: ستاد کرونا استان هرمزگان به این نتیجه رسیده است که برنامه های مذهبی و نماز جماعت تعطیل شود و کمک روحانیون در جهت عدم تجمع بسیار لازم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: خواسته های مردم با ستاد کرونا بسیار متفاوت است؛ خواسته مردم برگزاری جلسات مذهبی در شب های ماه مبارک رمضان است و چشم انتظار شب های قدر هستند و نیاز های معنوی دارند، لذا از الان باید تدبیر و هم اندیشی صورت بگیرید. دستور مقام معظم رهبری پیروی از مصوبات ستاد کرونا است و تمامی ما نیز تابع ستاد کرونا هستیم اما از نیازهای مردم هم نباید غافل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha